هندبال؛ تیم جوان، مربی بزرگ و رویای صعود/ رد دو بازیکن دلشورج ویوویچ

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921880

تیم ملی هندبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مسابقات لهستان شرکت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیست و هشتمین جام جهانی از 11 تا 29 ژانویه 2023 (21 دسامبر تا 9 فوریه 1401) با میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار خواهد شد.

ملی پوشان ایران در این دوره از مسابقات حضور دارند و از مدت ها قبل خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کنند. فدراسیون هندبال پس از راهیابی به جام جهانی با سرمربی اسپانیایی مانوئل مونتانیا، به یکباره با استعفای سرمربی موفق و محبوب اسپانیایی مواجه شد و به همین دلیل تلاش خود را برای جذب مربی در جهان آغاز کرد و در نهایت به وسلین ویوویچ از صربستان ختم شد. موافقت کرد. نام بزرگ و سرشناس دنیای هندبال که سابقه مسابقات جهانی و بازی های المپیک را در کارنامه خود دارد و در بالاترین سطح فعالیت کرده است. وویویچ بدون شک مهم ترین و بزرگترین مربی تاریخ هندبال ایران است و به دلیل شهرت، رزومه و کاریزمای خود، مورد استقبال جامعه هندبال و بازیکنان قرار گرفت.

هندبال ایران در تمام این سال ها بیشترین لژیونر را دارد و بیشتر ملی پوشان ایران در خارج از ایران بازی می کنند اما وویویچ برخلاف مربیان قبلی، کیفیت و البته حضور بازیکنان در اردوها را ملاک دعوت بازیکنان به تیم ملی قرار می دهد.

وویویچ برخلاف سایر مربیان قبلی شرط حضور در جام جهانی را حضور در اردوهای تیم ملی عنوان کرد و به دلیل عدم حضور لژیونرها در اردوها تصمیم گرفت بدون حضور لژیونرها تیمش را ببندد. مسابقات سوئد-لهستان

تنها لژیونر اعزامی به این تورنمنت پویا، نوروزنژاد است که در لهستان به بقیه بازیکنان می پیوندد. سید علیرضا موسوی و شاهو نصرتی دیگر لژیونرهای دعوت شده به اردوی تیم ملی بودند که موسوی مصدوم شد و نصرتی به دلیل شرایط باشگاهش نتوانست تیم ملی را در این مسابقات همراهی کند.

به این ترتیب تیم ملی با ترکیبی نسبتا جوان و متولد شده راهی جام جهانی شد.

تیم ملی هندبال ایران در گروه آ جام جهانی با تیم های ملی اسپانیا، مونته نگرو و شیلی همگروه است. تیم ملی ایران در مرحله گروهی روزهای پنجشنبه 31 دی، شنبه 3 دی و دوشنبه 5 دی ماه به مصاف شیلی، مونته نگرو و اسپانیا می رود..

دو دیدار اول هندبالیست ها از ساعت 20:30 و آخرین دیدار از ساعت 23:00 است. بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان از 21 دسامبر تا 9 فوریه با میزبانی لهستان و سوئد برگزار می شود..

ایران با سرمربی مونته نگرو وسلین ویوویچ به دنبال درخشش در این مسابقات است. نقطه مورد علاقه؛ این اعتماد و علاقه مطلقی است که تیم ملی به وویویچ دارد و در بالاترین سطح مسابقات هندبال جهان شگفتی ایجاد می کند.

ایران با وسلین ویوویچ قصد دارد رقابت را شگفت زده کند. همه بازیکنان از همکاری با او راضی هستند و حتی از این سرمربی مونته نگرویی به عنوان یکی از بهترین های جهان یاد می کنند. مربی تیم ملی هندبال هم امیدوار است اتفاقات بزرگی بیفتد و دست پر به تهران برگردند.

به گفته ویوویچ و ملی پوشان، اولین بازی ایران در رقابت های جهانی یعنی دیدار مقابل شیلی مهم ترین بازی ماست و اگر ملی پوشان بتوانند بر این حریف آمریکای جنوبی غلبه کنند، شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی خواهند داشت. صحنه.

4814c6f4 ba1d 4fff b9da 4662e71e9cd6 خبر خاکستری

استاندارد واقعی در اردوی لهستان

تیم ملی هندبال ایران در تورنمنت تدارکاتی به میزبانی کاتوویتس لهستان به مصاف سه تیم ملی لهستان، بلژیک و مراکش می رود تا هرچه بهتر برای حضور در مسابقات جهانی آماده شود.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در این مسابقات به مصاف تیم قدرتمند لهستان می رود.

لهستان با سابقه کسب 18 سهمیه قهرمانی جهان و شرکت در 5 بازی المپیک یکی از قدرت های هندبال اروپا است.

لهستانی ها در مسابقات جهانی یک مدال برنز المپیک و یک نقره و ۳ برنز کسب کردند و به دنبال حضور درخشان در این دوره از مسابقات جهانی هستند.

دیدار تیم های ملی هندبال ایران و لهستان 23 دی ماه چهارشنبه ساعت 15:30 برگزار می شود.

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود از ساعت 17 روز پنجشنبه 24 دی ماه به مصاف تیم ملی بلژیک می رود.

بلژیک که برای اولین بار تجربه حضور در جام جهانی را دارد سعی می کند با آمادگی کامل راهی این رویداد شود.

تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات چهارجانبه تدارکاتی به مصاف مراکش خواهد رفت.

مراکش تاکنون 8 او سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده است 2 بار یک مدال برنز از مسابقات قهرمانی آفریقا نیز دارد.

مراکشی ها موفق شدند سال 2022 را با کسب مدال برنز قاره آفریقا به پایان برسانند و اکنون خود را برای حضور موفق در مسابقات جهانی آماده می کنند.

2f0ccd71 0ca7 41d2 b2f8 805fb92207fe خبر خاکستری

ویزای دو بازیکن هندبال صادر نشد

ملی پوشان عازم لهستان شدند و ملی پوشان با سلامت کامل وارد کراکوف شدند تا آماده شوند و دیدارهای تدارکاتی خود را مقابل تیم های لهستان، مراکش، بلژیک و کره جنوبی برگزار کنند. اما تیم ملی هندبال ناقص وارد لهستان شد. با وجود تمامی پیگیری های انجام شده از سوی فدراسیون هندبال، وزارت امور خارجه لهستان ویزای 2 بازیکن اصلی مورتار و سرپرست تیم ملی هندبال کشورمان به نام های محمدرضا کاظمی و محمدرضا اوری را صادر نکرده است..

در این زمینه فدراسیون هندبال پیگیری های لازم را در این راستا انجام داده و حتی وزارت ورزش نیز با وزارت امور خارجه مکاتبه داشته است اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. وزارت امور خارجه لهستان بدون دلیل قانع کننده ای برای این 2 بازیکن ویزا صادر نکرد. این دو بازیکن جزو نفرات اصلی تیم ملی هستند و بدون شک اگر این دو بازیکن به تیم ملی کشورمان در لهستان اضافه نشوند کار برای تیم ملی سخت می شود. به ویژه اینکه تیم ملی ایران نسبت به دهه گذشته کمتر از لژیونرها برای مسابقات جهانی استفاده می کند و بیشتر بازیکنان این تیم داخلی هستند. بنابراین، غیبت دو بازیکن کلیدی به دلیل مشکل ویزا، ویوویچ را ناراحت و نگران کرد. در این زمینه فدراسیون هندبال نیز با فدراسیون جهانی و فدراسیون هندبال لهستان مکاتبه کرد اما آنها اعلام کردند که وزارت امور خارجه لهستان این 2 بازیکن را رد کرده و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم.

اگرچه فدراسیون هندبال همچنان پیگیر این پرونده است و برای رفع این مشکل با نهادهای مربوطه از جمله وزارت امور خارجه تماس گرفته است، اما به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی این دو بازیکن شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارند. و تیم ملی بدون 2 رقیب اصلی باید در مسابقات حاضر شود.

bd75020b 9b28 403d 9dc1 bedd73900ec6 خبر خاکستری

صادقی: ما نگران نیستیم، دیگر بازنده نیستیم

در آستانه حضور تیم ملی ایران در جام جهانی، حمید صادقی مربی تیم ملی و دستیار وسلین ویوویچ از شرایط حضور در تیم ملی صحبت کرد.

حمید صادقی مربی تیم ملی هندبال درباره شرایط تیم ملی گفت: با توجه به اردوها و تمرینات انجام شده توسط وسلین، بازیکنان مدت زیادی است که در اردوهای تیم ملی حضور دارند، برنامه آمادگی جسمانی آنها انجام شده است. و تیم به آمادگی جسمانی 70 درصد رسیده است. البته فقط آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی کافی نیست.

وی افزود: تیم ملی باید در شرایط مسابقه قرار می گرفت. خوشبختانه با رایزنی هایی که قبل از جام جهانی لهستان انجام شد، سه چهار بازی تدارکاتی خواهیم داشت. این بازی ها به تیم کمک می کند تا شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد. همه تیم های ملی تحت فشار تمرینی بسیار خوب کار کردند و به هر نحوی آماده ایم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

سرمربی تیم ملی هندبال در خصوص بازی ایران مقابل شیلی گفت: یکی از سخت ترین بازی های ما مقابل شیلی است اما تیم ملی ایران یک بار شیلی را شکست داده و این بار تمام تلاش خود را برای شکست دادن این تیم انجام می دهد. به مسابقات جهانی برای بهترین عملکرد و هیچ تیمی بازنده نیست، ما با روحیه خوبی به این مسابقات می رویم و مطمئناً مقابل حریفانمان بهترین خواهیم بود. بازیکنان اگر تکنیک هایی را که در طول تمرین آموخته اند به کار ببرند بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

صادقی در خصوص جوانان در تیم ملی گفت: ما در تیم ملی نگران جوانان نیستیم. بازیکنان باتجربه ای در کنار بازیکنان جوان در تیم حضور دارند و تا زمانی که این بازیکنان میدان دیده اند و در مسابقات آسیایی بازی کرده اند و سهمیه کسب کرده اند، نگران جوان بودن تیم نیستیم. از این نظر ما مشکل خاصی نداریم و امیدواریم آنها در روز بازی در بهترین حالت خود باشند.

وی درباره وضعیت لژیونرها و حضور آنها در این تیم گفت: متاسفانه سیدعلیرضا موسوی یکی از لژیونرهای ما بود که از ناحیه زانو مصدوم شد و با اینکه به اردو آمد اما مصدومیت اجازه نداد تیمی را همراهی کند و او را همراهی کرد. از تیم خارج شد. به هر حال مصدومیت بخشی از ورزش است و متاسفانه در این مرحله این بازیکن شروع به گریه کرد. پوریا نوروزی دیگر لژیونر تیم ملی است که به زودی به این تیم اضافه می شود. البته متاسفانه شاهو نصرتی به دلیل مشکلاتی که داشت نتوانست به تیم اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید