هندبال قهرمانی آسیا استرالیا اولین حریف ایران در دمام/ اوشن کنگوروس

ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801341

استرالیا حریف گمنام اما سختی برای تیم ملی ایران در رقابت های آسیایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال ایران فردا (سه شنبه) از ساعت 18:30 در اولین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا می رود. تیمی که دوازدهمین عنوان المپیک را در کارنامه خود کسب کرد.

تیم ملی هندبال استرالیا که اولین تجربه بین المللی خود را در سال 1994 با قهرمانی در مسابقات قهرمانی اقیانوس آرام تجربه کرد، از سال 2008 قهرمان منطقه شده است و تنها کشور کوچک، کالدونیای جدید، مستعمره فرانسه در اقیانوس آرام است. او یک بار موفق شد از نوار برای قهرمانی استرالیا در این منطقه عبور کند.

برای استرالیا نیز کسب مقام دوازدهمی تیم ملی هندبال این کشور در المپیک سیدنی قابل توجه است.

آنها در 7 حضور خود در جام جهانی به عنوان نماینده اقیانوسیه 6 بار مقام 24 و یک بار مقام بیست و یکم را کسب کرده اند.

در سال 2014 فدراسیون جهانی هندبال تصمیم گرفت سهمیه مستقیم اقیانوسیه را که همیشه در اختیار استرالیا بوده کاهش دهد تا استرالیا شانس خود را برای کسب سهمیه جام جهانی در مسابقات قهرمانی آسیا امتحان کند.

اولین تلاش از حضور استرالیا در آسیا در سال 2018 به مقام یازدهم و تلاش دوم در سال 2020 به مقام دوازدهم این مسابقات منجر شد.

مهره اصلی و بهترین گلزن تیم استرالیا در رقابت های آسیایی «کارل وارنر» است که هفته گذشته نیز در دیدارهای دوستانه چند گل مقابل امارات به ثمر رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید