هوای تهران برای گروه‌های آسیب‌پذیر «ناسالم» شده است


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837977

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (21 اردیبهشت) با شروع ترافیک جاده‌ای و عدم وزش بادهای موثر، کیفیت هوای تهران در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (21 اردیبهشت) با شروع تردد خودروها و عدم وزش باد موثر در ساعات اخیر، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوا در اکثر مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم قرار دارد. محدوده برای گروه های آسیب پذیر

افزایش نسبی سرعت وزش باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند، البته احتمال گرد و غبار از غرب کشور و بدتر شدن کیفیت هوا در ساعاتی وجود دارد. تداوم وزش باد موثر تا پایان روز چهارشنبه منجر به پراکندگی ذرات معلق و ایجاد وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق خواهد شد.

کاهش سرعت وزش باد تا بامداد پنجشنبه (21 اردیبهشت) به همراه افزایش ترافیک صبحگاهی شرایط مناسبی را برای تجمع آلاینده ها فراهم می کند و کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. افزایش سرعت وزش باد در طول روز شرایط مساعدی را برای انتشار آلاینده ها ایجاد می کند، البته در وزش باد شدید در برخی ساعات فرصت ارسال گرد و غبار و انتشار به مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

با تداوم وزش باد دیدنی تا ساعات پایانی پنجشنبه از غلظت آلاینده ها تا حدودی کاسته می شود. اما با افزایش ترافیک عصرگاهی در مناطق شلوغ، می توان غلظت ذرات معلق را افزایش داد و کیفیت هوا را کاهش داد.

بر اساس این گزارش، آلاینده های شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 79 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 103 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید