هوشنگ ابتهاج به خانه بازگشت + جزئیات مراسم تشییع


ساعت: 01:40
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892456

پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج با حضور محمود شلاوی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانواده آن مرحوم از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی وارد کشور شد. ابتهاج.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالوی دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم درباره جزئیات نهایی مراسم تشییع پیکر مطهر گفت: مرحوم ابطحاج: پیکر مرحوم ابطحاج به زودی به بهشت ​​زهرا منتقل می شود مراسم تشییع پیکر استاد ابطحاج طبق برنامه ساعت 8 صبح روز جمعه از مقابل تالار وحدت برگزار می شود.

وی افزود: پیکر مرحوم ابطحاج پس از مراسم وداع در تالار وحدت با همراهی اهالی فرهنگی برای خاکسپاری به استان گیلان می رود و در زادگاهش آرام می گیرد.

دبیر شورای هماهنگی حفاظت از زبان فارسی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شد علاوه بر برنامه ریزی برای وداع باشکوه با پیکر معلم، برنامه های ویژه ای برای تکریم و تکریم برگزار شود. یاد و خاطره امیرهوشنگ ابطحاج (شید) از طریق انجمن آثار و آثار ملی طی روزهای آینده برگزار می شود.

لازم به ذکر است که این استاد برجسته اواخر تیرماه به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت مداوا قرار گرفت و در ۲۸ مرداد در سن ۹۴ سالگی در همان شهر درگذشت.

امیرهوشنگ ابتهاج شاعر و کاشف ایرانی معروف به «شید» در 15 اسفند 1306 در رشت به دنیا آمد و اولین اثر خود را با نام نخستین ترانه ها در سال 1325 منتشر کرد.

از دیگر آثار او می توان به تصنیف سپیده (ایران و سرای امید) اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید