وزیر ورزش سه شنبه به مجلس می رود/ پاسخ سجادی به جلسه علنی


ساعت: 12:34
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920392

برنامه حضور وزیر ورزش در مجلس مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس در روزهای یکشنبه 11، سه شنبه 13 و چهارشنبه 14 اعلام شد که وزیر ورزش و جوانان نیز در یکی از این جلسات در مجلس حضور خواهد داشت.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان طبق برنامه ریزی قبلی سه شنبه هفته آینده میهمان مجلس خواهد بود تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. سه شنبه هفته آینده وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و تعدادی دیگر از نمایندگان به جلسه علنی دعوت می شود.

وزیر ورزش و جوانان 20 مرداد امسال برای اولین بار در مجلس حاضر شد اما نتوانست نمایندگان مردم را قانع کند. همین امر باعث شد تا نمایندگان مردم با 112 رای موافق، 120 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 243 رای حاضر در جلسه علنی مجلس، پاسخ های حمید سجادی را قانع کننده بدانند و به وی کارت زرد بدهند.

بر اساس ضوابط هر وزیری که در حین اجرای خود 3 کارت زرد از مجلس بگیرد، رای اعتماد باطل می شود و رئیس جمهور باید فرد دیگری را برای وزارت ورزش معرفی کند.

این در حالی است که طرح استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با 50 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی هفته آینده اعلام و پس از آن برای بررسی به کمیسیون فرهنگ ارسال می شود. پس از ارائه طرح به کمیسیون، وزیر ورزش باید در کمیسیون حاضر شود و درباره موضوعات استیضاح توضیحاتی ارائه کند.

ارکان استیضاح وزیر ورزش عبارتند از:

1- اختلال در فدراسیون های ورزشی و عدم ثبات در فدراسیون ها

2- عدم توجه به توسعه زیرساخت ها و امکان ورزش در شهرستان ها و استان ها

3- عدم توجه به قهرمانان ملی و رفع مشکلات آنان

4- عدم توجه به جوانان و مشکلات آنان و اعمال نادرست قانون در مورد جوانان جمعیت.



دیدگاهتان را بنویسید