وضعیت کارلوس کی روش ابقا یا اخراج؟

وضعیت کارلوس کی روش  ابقا یا اخراج؟

در حالی که برخی رسانه های خارجی و عمدتا عربی از عدم تمایل فدراسیون فوتبال ایران برای ادامه همکاری با کارلوس کی روش خبر می دادند، وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود کارلوس کی روش به تهران از وی حمایت کرد و گفت از این پس باید در جام ملت های آسیا شرکت کند. برنامه ریزی

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران درباره آینده کارلوس کی روش در تیم ملی در فرودگاه امام گفت: انشاالله برنامه ریزی خواهیم کرد و انشالله شروع خوبی برای جام ملت ها خواهیم داشت. تمام شده و حالا باید به حمایت کادر فنی و آقای کی روش و همچنین بازیکنان و روحیه آنها فکر کنیم.

صحبت های حمید سجادی به این معناست که وزارت ورزش و جوانان و دولت در راس آن طرفدار ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی هستند و طبیعی است که نظر وزارت ورزش و جوانان در تصمیم گیری فوتبال تاثیرگذار باشد. فدراسیون چون وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال حمایت مالی می کند. با کمکی که از دولت می گیرد. به خصوص در این لحظه که فیفا به دلیل تحریم خزانه داری آمریکا جلوی درآمد فدراسیون فوتبال را می گیرد.

البته وزارت ورزش و جوانان برای جلوگیری از شبهات دخالت در امور فدراسیون فوتبال هرگز دیدگاه خود را به اتحادیه تحمیل نخواهد کرد و این دخالت باعث نمی شود که فیفا فدراسیون فوتبال و تیم ملی را تحریم کند. همانطور که پولادگوئر، نایب رئیس ورزش در مصاحبه ای درباره آینده کارلوس کی روش در تیم ملی گفت: این تصمیمی است که کمیته فنی و فدراسیون فوتبال باید بگیرند. فکر می کنم کی روش در جام جهانی نتیجه خوبی گرفت و باید بگوییم که جمع شدن تیم با آن وضعیت روحی بعد از بازی اول مقابل انگلیس کار هوشمندانه ای بود. ماندن او بستگی به نظر فدراسیون و کمیته فنی دارد که تصمیم بگیرد.

اما از نظر قانونی، چه کسی در مورد آینده کارلوس کی روش تصمیم می گیرد؟
کمیته فنی فدراسیون فوتبال با آمدن مهدی تاج منحل شد و حالا ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی به نظر 9 نفر از اعضای هیات مدیره بستگی دارد. پس از عقد قرارداد با کارلوس کی روش، فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این قرارداد تا پایان جام جهانی ادامه خواهد داشت و در صورت رضایت مردم از عملکرد تیم ملی، این قرارداد تا پایان جام جهانی تمدید خواهد شد. جام. حالا تداوم حضور کی روش در تیم ملی منوط به جلسه اعضای هیئت مدیره و امضای ابقای کی روش با اکثریت است. در دوره قبل که مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال قرار داشت، اعضای هیات مدیره به او اختیار تصمیم گیری در مورد تیم ملی را دادند که منجر به عقد قرارداد با مارک ویلموتس و این پرونده جدی شد. مقابل فدراسیون فوتبال اما این بار این اتفاق نیفتاد. اکنون از نظر قانونی باید جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار شود و نتیجه آن جلسه تعیین کننده ابقا یا عدم حضور کارلوس کی روش خواهد بود و به نظر می رسد بازگشت کارلوس کی روش به همین دلیل بوده است. این مربی کروات می خواهد تکلیف آینده خود را بداند و سپس برای استراحت به پرتغال برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید