وقتی کاسه صبر سرمربی پرسپولیس از اشتباهات ستاره منفور هواداران لبریز می شود

وقتی کاسه صبر سرمربی پرسپولیس از اشتباهات ستاره منفور هواداران لبریز می شود

مهدی شیری اشتباهی غیرضروری انجام داد و از بازی اخراج شد و پرسپولیس برای شکست در سوپرجام به گل نیاز داشت. پس از اخراج او فشار روی سایر بازیکنان بیشتر شد و پرسپولیس نتوانست به بازی برگردد. اشتباه شیری در دیدار مقابل فولاد با سنگین ترین پنالتی کادر فنی مواجه شد و این بازیکن باید از باشگاه جدا شود. البته اخراج او ربطی به این اشتباه ندارد.

تغییر زودهنگام دربی

پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف استقلال رفت و در این دیدار مهدی شیری در ترکیب اصلی قرار گرفت. گائدی پشت سر شیری حرکت کرد و توپ را گرفت و پس از ضربه کناری بشار، تور دروازه پرسپولیس فرو ریخت. پس از نمایش ضعیف شیری، او در دقیقه 27 زمین را ترک کرد و جرقه بین اولین اختلاف خود و گل محمدی را زد.

مشخصات در فینال لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس پس از شکست در دربی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا متحمل شکست دیگری نشد. شیری دوباره جای خود را در ترکیب اصلی به دست آورده بود و از طرفی مصدومیت ها و پنالتی ها فرصت خوبی برای شیری برای حضور در ترکیب اصلی ایجاد کرد. شیری وقتی بازی با تساوی به پایان رسید بدترین اشتباه ممکن را انجام داد. دفاع راست پرسپولیس بر فراز بازیکن حریف پرواز کرد و با دست به توپ ضربه زد تا داور پنالتی دوم را برای اولسان بگیرد. پنالتی که گل برتری حریف کره ای بود.

موثر در شکست های یک فصل

پرسپولیس لیگ بیستم را تنها با یک شکست به پایان رساند. سرخپوشان تهرانی در روزی که کنعانی ها و سیدجلال حسینی مصدوم شدند در اراک به مصاف آلومینیوم رفتند. در این دیدار یحیی گل محمدی در مرکز دفاع به مصاف شیری رفت که دریافت دو گل در دو ضربه ایستگاهی باعث شد تا یحیی موقعیت شیری را در زمین تغییر دهد و او را به دفاع راست منتقل کند تا موفقیت نیا به قلب دفاع برسد. . .

آخرین اشتباه

پرسپولیس در سوپرجام با محدودیت هایی مواجه شد. غیبت چند بازیکن محمدی را مجبور کرد برای انتخاب بازیکن دستش را ببندد. شیری در این بازی حساس هم اشتباه نابخشودنی داشت اما این بار تغییری در کارش نداد. اشتباه بی مورد در میانه زمین و اخراج از زمین بازی یکی از عوامل باخت پرسپولیس بود تا اخراج از زمین به اخراج پرسپولیس تبدیل شود.

*****

تیم گل محمدی در این سال ها شکست چندانی نداشت اما در اکثر مسابقات اشتباهات شیری یکی بود. بازیکنی که حاشیه کم دارد اما اشتباهات عجیبی می کند. اگر یحیی زودتر دفاع درست می کرد، شیری می توانست خیلی وقت پیش کنار گذاشته شود، اما این بار با وجود احتمال جذب جانشین برای یحیی، تصمیم خود را گرفت و دوران شیری در این تیم به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید