ویژه برنامه امیر کلانویی برای لیست جدید تیم ملی

ویژه برنامه امیر کلانویی برای لیست جدید تیم ملی

امیر گلنوی که روز جمعه در تمرین تیم فوتبال امید حضور داشت، گفت: من و همکارانم وظیفه خود می دانیم که نه تنها در تمرین تیم امید حاضر شویم، بلکه در تمرینات تیم جوانان نیز شرکت کردیم. اینجا کلمه مهم است ایران و افتخارش. هر کسی با هر نظری، خواه انتقاد یا کمک باشد، برای ما مهم است. از همه مربیان می خواهم که بیایند حرفی بزنند و من و رضا عنایتی گوش کنیم. همه اینها به این دلیل است که مردم ایران بزرگ هستند.

وی افزود: تیم امید 5 دهه است که به المپیک صعود نکرده است. عنایتی کار سختی دارد چون دیر مسئولیت این کار را بر عهده گرفت. رایزنی های زیادی انجام شده و با افراد زیادی صحبت شده است، اما مطمئنم او یکی از بهترین مربیان فعلی و آینده خواهد بود.

قالنویی تصریح کرد: عملکرد عنایتی را در تیم هایی مانند هوادار و حتی نفت مسجد سلیمان دیده اید. بازی و نظم تیم هایش خوب بود. عنایتی دیر انتخاب شد اما 10 روز از ساعت 8 صبح تا 18 بعد از ظهر لیست ها را تماشا کرد و بسیار پیگیر بود. عنایتی و همکارانش از نظر فنی سالم هستند. همه باید کمک کنند. ایران اینجا مهم است. از آقای عبدی بپرسید زمانی که در پچ بودم به محل تمرین تیم جوانان می رفتم. این وظیفه ماست که کمک کنیم. فوتبال وسیله شادی و نشاط مردم است.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه باشگاه ها باید با تیم امید همکاری کنند، خاطرنشان کرد: روزی که تقویم آینده را برنامه ریزی کردیم، تکلیف سرمربی تیم امید مشخص نبود. برنامه تیم امید در فیفادی نیست و نمی دانم نقطه ضعف آنهاست یا ما. قرار شد با کیشوری فرد (رئیس سازمان لیگ) و نبی جلسه ای داشته باشیم و در هیات مدیره مصوبه ای صادر شود که در هر شرایطی باشگاه ها بازیکنان را در اختیار تیم امید قرار دهند. همه باید کمک کنند. در گروه بزرگسالان چند بازیکن حضور داشتند اما برای ما اولویت تیم امید است. اگر می خواهید ساختمانی بسازید، فونداسیون آن مهم است. اینها پایه فوتبال و ساختمان ما هستند. ما باید به دستیابی به نتایج خوب و ایجاد حمایت خوب کمک کنیم. کاری که ما در تیم ملی انجام می دهیم و به بازیکنان جوان باید کم کم پاداش داده شود تا تیم ملی جوان شود.

گالنووی درباره اینکه فهرست تیم ملی نشان از توجه او به لیگ برتر دارد، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که فوتبال ما نیروی انسانی خوبی دارد. از نظر استعداد، هوش، توانایی، تکنیک و … نقاط قوت خوبی داریم. این قدرت ها از لیگ ما رشد می کنند. حتی لژیونرها هم لژیونرهای لیگ ما شدند. بیایید توجه و مراقبتی را که به لیگ می کنیم داشته باشیم. قهرمانی ایران یک سری نقاط ضعف دارد اما خوشبختانه بعد از اردوی تیم ملی کیفیت گل های زده شده بهتر شده است. از باشگاه ها و مربیانشان می خواهم بیایند و کمک کنند. توجه به استعدادها وظیفه ماست. من خودم به بازیکنی توجه می کنم که در لیگ است و همین شرایط را دارد. من پیراهن بزرگ تیم ملی را خواهم پوشید و هرکسی که لیاقتش را داشته باشد به او توجه می کنیم.

وی در خصوص اینکه برخی باشگاه ها از جمله مس رفسنجان نماینده ای در تیم ملی نداشتند، گفت: کارهای جدیدی برای لیست انجام داده ایم. لیگ های مختلف از قطر، امارات و اروپا در زمان های مختلف تعطیل شدند. ما کار جدیدی انجام دادیم، مثل اینکه لیگ تعطیل است، نتوانستیم بازیکن را آزاد کنیم. صبح او را به پاک بردیم تا زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین کند. استقلال و پرسپولیس به فینال جام حذفی رفتند و بعد از یک فصل طولانی بازیکنان باید از نظر روحی ریکاوری می کردند. یک بازیکن واجد شرایط برای مسابقات CAFFA انتخاب خواهد شد. این حمایت خوبی برای تیم ملی بزرگسالان است. در مینی کمپ ها بیشتر هزینه می کنیم و شاید بازیکن اضافه کنیم. تنها 23 بازیکن در مسابقات CAFFA شرکت خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی درباره نقش دستیار خارجی خود یادآور شد: لطفا نگویید دستیار خارجی بگو همکار. دو سه نفری را انتخاب کردیم که به هر دلیلی نتوانستند شرکت کنند. با یک مربی ایتالیایی صحبت کردیم و قرارداد برای مدیر برنامه هایش ارسال شد و بلیتش گرفته شد.

کلانوی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد دستیار خارجی او بسته شده است، گفت: توکل برهدا.

وی در مورد اینکه شرایط کار را چگونه می بیند، گفت: شرایط بسیار بهتر از سال 1385 است و قابل مقایسه نیست. ما زمین شماره یک، دو و ساختمان پک را داریم. در سال 2006 فوتبال به حالت تعلیق درآمد و دو گروه سیاسی دور هم جمع شدند و حساب شخصی خود را با من تسویه کردند. آقای آخوندی در جایی به این مسائل اشاره کردند. شرایط خیلی بهتر شده و خدا را شکر هیئت رئیسه، فدراسیون و نبی در کنار تیم هستند. ما کار داریم و باید ارتقا پیدا کنیم.

گالنویی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ایران کار آسانی برای رسیدن به فینال جام ملت های آسیا داشت، گفت: اگر کس دیگری بود می گفت چه گروه سختی است، سعی می کنیم مانند سال 2006 تلاش کنیم، حالا بهتر شده ایم. . در سال 2006 حساب ها و کتاب ها شخصی بود و من قربانی شدم. ما نباید به این حرف ها توجه کنیم و باید تا لحظه ای که هستیم تلاش کنیم. نمی دانم این عزیزان چه شکلی هستند. نفرت و کمک را به خاطر مردم کنار بگذارید. طمع و حسادت وجود دارد و ما حتی به نظر آنها نیز توجه خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که نسل فعلی تیم ملی بهتر از نسل های قبلی است، گفت: تیم 2006 هم خوب بود اما اتفاق خوبی نیفتاد. از نظر فنی ما در مقابل کره جنوبی رکورد خوبی داشتیم و در ضربات پنالتی شکست خوردیم. برزیل قبل از جام جهانی قطر شانس قهرمانی را داشت اما در ضربات پنالتی حذف شد.

وی درباره اینکه تیم ملی در فیفا بعدی چه تیم هایی بازی می کند، گفت: چند تیم را در نظر گرفته ایم. ما در حال رایزنی هستیم و دبیرکل و اداره بین الملل در حال تلاش برای انتخاب شریک تحویل شهریور ماه هستند. به طور کلی شهریور ماه مهمی برای ماست.

کلانویی در پاسخ به این سوال که بحث حمایت از ایرانی ها را مطرح کرده اید اما فدراسیون فوتبال قانون جذب بازیکنان خارجی 6+1 را به باشگاه ها ابلاغ کرده است، گفت: من هنوز قانون نقل و انتقالات را نخوانده ام چون در آن شرکت کردیم. انتخابی تیم ملی من در مورد چیزهایی که نخوانده ام صحبت نمی کنم.

وی در خصوص شایعه عدم حضور سامان کودوس در تیم ملی خاطرنشان کرد: کودوس شرایط خوبی در تیم باشگاهی خود ندارد و به دنبال تغییر تیم است. با کف و الهی صحبت کن و من صریح صحبت نخواهم کرد. این وظیفه همکاران من است که صحبت کنند.

سرمربی تیم ملی درباره فینال جام حذفی گفت: به نظر من برنده مسابقه جمعیت بود که استقبال خوبی کردند. دو تیم سرمایه ملی به فینال راه یافتند. فوتبالی را دیدیم که هیجان و گل داشت. لیگ تا هفته های اخیر رقابت خوبی در بالا و پایین جدول داشت. خدا را شکر به خیر و خوشی تمام شد و بازیکنان یکی دو هفته در حال استراحت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید