پشت صحنه تلاش فتح الله زاده برای برکناری ساپینتو

پشت صحنه تلاش فتح الله زاده برای برکناری ساپینتو

استعفای فتح الله زاده نه تنها برای هواداران استقلال، بلکه برای کادر فنی و اعضای تیم هم خبر مهمی بود، اتفاقی که خیلی طول کشید اما بعد از شورش بازیکنان و شعارهای هواداران استقلال در بازی ذوب، باید زودتر اتفاق می افتاد. البته خود فتح الله زاده هم در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب هواداران را به خطر انداخت و گفت اگر من جای جمعیت بودم علیه سرمربی شعار می دادم.

اما شکایت کادر فنی و اعضای تیم استقلال دلایل دیگری داشت. اید فتح الله زاده پیش از این در بازدید از اردوی این تیم به بازیکنان قول داده بود که درصدی از قرارداد و پاداش معوقه آنها را پرداخت کند اما تا امروز اتفاقاتی در این زمینه افتاده و هفته به هفته به لیست پاداش اضافه شده است. نکته جالب اینکه علی فتح الله زاده پس از محرومیت 24 ساعته تمرین، عارف غلامی را 20 درصد جریمه کرد و معتقد بود تمامی بازیکنان استقلال توسط این بازیکن جوان تحریک شده اند و این تصمیم با واکنش بازیکنان استقلال همراه شد. یک داستان مشترک اعلام کرد که بستن تمرین کار همه آنها بود نه یک نفر.

اوج شکایت کادر فنی و بازیکنان تیم استقلال از علی فتح الله زاده پس از حضور مهمان وی در برنامه تاپ فوتبال رخ داد. جایی که می گفت بازیکنان 60-70 درصد پول می گیرند. او همچنین گفت که به ریکاردو ساپینتو 85000 دلار و بایرام 15000 دلار پرداخت کرده است، برخلاف آنچه که او می گوید 4 ماه است که حقوق دریافت نکرده است. در همین برنامه علی فتح الله زاده مدعی شد که روز به چسمی گفته اگر پول نگیرم وارد میدان نمی شوم. علی فتح الله زاده هر چند صحبت درباره روزبه را تکذیب کرد، اما باعث ناراحتی کاپیتان تیم استقلال شد و ریکاردو ساپینتو نیز صحبت های مدیرعامل را بی پاسخ نگذاشت. نکته اینجاست که استقلال یکی از کمترین میزان پرداختی در لیگ برتر (35 درصد) را دارد و پرداخت دستمزد بازیکنان تا پایان فصل تقریبا غیرممکن است و این مشکل تبعات زیادی برای باشگاه خواهد داشت. .

هانوان مدافع استقلال بعد از یک فصل بدون شکست قهرمان لیگ شد. جالب اینجاست که علی رغم تمام صحبت های تند فتح الله زاده، بازیکنان استقلال احساس می کنند با مصطفی آجورلو روزهای خوبی را تجربه کردند و اگر او می ماند، این اتفاقات رخ نمی داد. آنها از انضباط مالی در دوران مدیریت عیارلو می گویند و اینکه آنها معوقه و پاداش نداشتند. شکایت آنها از علی فتح الله زاده تنها به تاخیر در پرداخت سود و پاداش نیست. آنها از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شدند و باید شاهد حضور احتمالی پرسپولیس در رقابت هایی باشند که به آنها راه یافته اند. اما شش ماه گذشت تا پرافتخارترین سرمربی آبی ها پس از انقلاب در بدترین وضعیت ممکن و وضعیتی که چیزی از رسوایی کم نداشت، باشگاه را ترک کرد.

حالا به صراحت و به صراحت باید گفت که استقلالی ها از ریکاردو ساپینتو گرفته تا استقلالی ها از رفتن علی فتح الله زاده خوشحال هستند. به گفته آنها مدیری که نمی تواند برای باشگاه پول بیاورد و علیه کادر فنی و بازیکنان استقلال کار می کند، چرا باید در باشگاه بماند در حالی که آنها برای قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی تلاش می کنند. این را هم بدانید که دلیل رابطه تیره ریکاردو ساپینتو با علی فتح الله زاده تنها به خاطر مصادره اتاق سرمربی پرتغالی در کمپ ناصر حجازی نیست. به سرمربی پرتغالی گزارش شد که علی فتح الله زاده چندین بار قصد اخراج شما را داشته است که آخرین مورد مربوط به بازی با فولاد بود که سرمربی استقلال صحبت کرد و از مشکلات مالی گلایه کرد.

در این روزهای سخت و نابسامانی مالی باشگاه استقلال، هواداران استقلال خوشحال هستند که ریکاردو ساپینتو نگذاشت این مشکلات به تیمش آسیب بزند و در وهله اول برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تلاش می کند. بازیکنان با مشکل مواجه شدند و به مبارزه ادامه می دهند. به نظر می رسد آنها در بازی با هواداران واکنش های جدیدی به این اتفاقات خواهند داشت و ریکاردو ساپینتو و تیمش را به شدت تشویق خواهند کرد. تیمی که روحیه اش خیلی شبیه اکثرشان است!

دیدگاهتان را بنویسید