پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت شاعر تبریزی

استاندار آذربایجان شرقی در بیانیه ای درگذشت علی نظمی تبریزی شاعر برجسته ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

در پیام «زین العابدین خرم» آمده است: خبر درگذشت تاسف بار شاعر و سخنور پرآوازه آذربایجان، استاد علی نظمی تبریزی، مایه تاسف بود.

استاندار آذربایجان شرقی درگذشت این معلم فرزانه و شاعر با اخلاق را به خانواده محترم ایشان بویژه فرزند فقید ایشان سردار حاج جمشید نظمی و جامعه ادبی و فرهنگی استان تسلیت گفت.

استاد نظمی در طول زندگی پربار ادبی و فرهنگی خود به عنوان شاعری برجسته، آثار متعددی را به دوستداران شعر و ادب ایران هدیه داد که در صفحات پرافتخار تاریخ این کشور باقی خواهد ماند.

در پیام تسلیت «سید محمد حسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی آذربایجان شرقی نیز به همین مناسبت آمده است:

خبر درگذشت استاد علی نظمی تبریزی به نام نظمی از شاعران و نویسندگان برجسته کشورمان موجب تاثر و تأثر فراوان شد.

بی شک غزلیات فاخر و مهیج زنده یاد نظمی تبریزی جایگاه والایی در شعر و ادبیات امروزی دارد و مضامین خاص و ذوق سرشار او ابیاتی زیبا و ماندگار در صفحات ادبی ایران و آذربایجان بر جای گذاشته است.

زنده یاد معلم نظمی را با شور عشق در جان و دل خود زنده نگه داشت و در زمان حیاتش کلام ناب عشق و معرفت را سرود و ترانه های پرشور و هوشمند این شاعر بزرگ هرگز از خاطره ها پاک نخواهد شد. .

وی در طول زندگی پربار خود از جمله شاعرانی بود که با سرودن ابیاتی زیبا در غنای فرهنگ و ادب این دیار نقش مؤثری داشت.

بلاغی درگذشت این شاعر عزیز و صاحب سبک را به خانواده داغدار ایشان و خانواده بزرگ فرهنگ و هنر و ادب ایران اسلامی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارد. بازماندگان و کسانی که علاقه مند هستند.



آیا این خبر مفید بود؟