پیام تسلیت وزیر رهبری به مناسبت درگذشت حبیب الله صادقی


ساعت: 17:33
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885972

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت هنرمند فداکار حبیب الله صادقی را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت حبیب الله صادقی به شرح زیر است:

«استاد حبیب الله صادقی هنرمند برجسته عاشورا، چهره ماندگار هنر انقلاب و دفاع مقدس و قلم زرین هنر ایران، در آستانه ماه محرم پیکر خود را در میان زمینیان گذاشت، بر تلی از جان ها نشست و برخاست. از زمین تا بال ملائکه در پیشگاه خداوند همیشه مقام بلند و مقامی با کرامت خواهد داشت.

او زنده است که با زبان فصیح هنر به مقابله با آرمان های انقلاب اسلامی پرداخت و با زبان تصویر زیبایی دین را به نمایش گذاشت. او در تصویرسازی های جبهه هنری انقلاب و مقاومت و هنر جویبار زلال ایران و انقلاب پیشگام بود که تمام نبرد تاریکی و روشنایی را در آثارش ارائه کرد. هنرمندی که وقت و انرژی خود را صرف ثبت حقایق از منظر روستا و بیان هنرمندانه آنچه در تاریخ انقلاب اسلامی گذشت و روح خسته عصر جدید را با هنر دینی و انقلابی آشنا کرد. او در میدان بود و در جنگ، عمارور. سپر انقلاب و هنرمند تراز انقلاب اسلامی که در طول دوران درخشان خود خدمات و تلاش های بسیاری در عرصه رواج فرهنگ و هنر قرآنی انجام داد و در ایجاد ماندگاری و ماندگاری تلاش فراوانی کرد. آثار ابدی آثار بی بدیل او سرشار از روحیه انقلابی و الهام گرفته از آموزه های قرآنی و سرشار از شجاعت و نوآوری و زیبایی بود. وی به عنوان هنرمندی انقلابی و دلسوز همواره از آرمان های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرده است.

استاد صادقی در دوران پیروزی انقلاب و حراست با آثار خود در کنار مردم بود و بر عقاید و آرمان های مردم مهر زد و تا آخرین ثانیه های عمر خود در کارگاه با آرامش خود با حرفه پرخطر خود آشنا بود. و لحظه ای در اجرای صحیح آن تردید نکرد. از نقاشی های انقلابی قبل از انقلاب گرفته تا کاریکاتورهای جسورانه او علیه منافقین مسلح در دهه 60، تا نقاشی بی نظیرش از فلسطین و قدس شریف، تا تلاش مجاهدانه استاد در تمام این سال ها در آخرین تابلوی منحصربه فردش با عنوان «در رسا سیمرغ». در مورد سرلشکر شهید سلیمانی، سرسختی این هنرمند بزرگ را می توان در انعکاس باورهای اسلامی و انقلابی در نقاشی مشاهده کرد.

از این سو با این هنرمند بزرگ دوستی عمیق داشتم و در آخرین دیدارها زمینه ساز همکاری جدی برای فعالیت های فرامرزی و ماموریت های فرهنگی در خارج از کشور شد. اما چه ناگزیر زمان رفتنش فرا رسید و مرغ جانش از قفس بیرون آمد و از خانه اش به سوی اقیانوس بی کران رفت. و اکنون نه تنها یک هنرمند بزرگ، بلکه سفیر فرهنگی خود را نیز از دست داده ایم.

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقام معظم رهبری، خانواده محترم آن مرحوم بویژه همسر ایشان و سایر بازماندگان و یاران با ایشان و همه دوستان هنر انقلاب و مدیون هنر این مرز و بوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای روح مطهرش در بهشت ​​و برای بازماندگان آن مرحوم علو درجات مسئلت می نمایم. صبر و سلامتی و عزت دنیا و آخرت.»

دیدگاهتان را بنویسید