تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی

تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی

روز جدید رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کردند: درگذشت ایشان مایه تاسف جامعه دینی و علمی کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح زیر است؛

“به نام خدا

متأسفانه خبر درگذشت وکیل عالیقدر و مرجع بصیرت حضرت آیت الله العظمی جناب حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه را دریافت کردم.

وی از ارکان حوزه علمیه کوم و از علمای برجسته علمی و عملی و مجرب ترین عالم دینی در این حوزه مبارکه بود. ایشان در زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی از بزرگ‌ترین علمای این استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی، همراه و مشاور علمی و عملی ایشان و در دوران انقلاب امام خمینی (ره) به شمار می‌رفتند. قابل اعتماد و قابل اعتماد

ایشان سالها رکن اصلی شورای نگهبان بودند و سپس همیشه دلسوزانه و مسئولانه در مورد مسائل انقلاب و کشور صحبت می کردند و غالباً مرا آگاه می کردند و با نظرات و مشورت های خود من را بهره مند می کردند.

استعداد شعری، حافظه تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیتی این عالم کهن و اصیل بود. درگذشت ایشان برای جامعه علمی دینی کشور مایه تاسف است. اینجانب این مصیبت وارده را به خانواده محترم و فرزندان گرامیشان و نیز به مراجع عظام و علمای حوزه علمیه و محبان و طالب آن حضرت بویژه در شهرستان کوم و گلپایگان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان رحمت و مغفرت مسئلت دارم.

سید علی خامنه ای
1400/11/12 »

دیدگاهتان را بنویسید