پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805100

رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از اساتید و محققین برجسته حوزه بود که از محضر آیات عظام بروجردی، حنصاری، خوجات، صدر، موسوی گلپایگانی و محمدکاظم شیرازی بهره بردند.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پس از حدود یک قرن عمر با برکت و جهاد علمی و عملی امروز دار فانی را وداع می گویند.

رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تاکلیدوس در خصوص رحلت این عالم پیام های جداگانه ای صادر کردند و در رحلت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی عزاداری و از خدمات این عالم ربانی تجلیل کردند.

7b222a14 268c 4ae6 8b7b 91a7b909a0b2 خبر خاکستری

تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی.

وی از ارکان حوزه علمیه کوم در دوران انقلاب امام خمینی (ره) بود

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسما خدا تو را حفظ کند
متاسفانه خبر فوت وکیل شایسته و اشاره به بصیر حضرت می کند آره پروردگارا، آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را پذیرفتم. وی از ارکان حوزه علمیه کوم و از علمای برجسته علمی و عملی و مجرب ترین عالم دینی در این حوزه مبارکه بود. در زمان متوفی آره الله بروجردی در شمارش بهترین درس آن استاد بزرگوار، در زمان آن مرحوم آره الله سید محمدرضا گلپایگانی همرا و مشاور علم و عمل ایشان و همچنین در دوران انقلاب مورد اعتماد و اعتماد امام خمینی (ره) بود رحما خدا دوستت دارم شمارش شدند. ایشان سالها رکن اصلی شورای نگهبان به شمار می رفت و از آن زمان تاکنون همواره دلسوز و مسئول امور انقلاب و کشور بوده و بارها مورد انتقاد و انتقاد قرار گرفته ام. مشاوره ها خودم مطلع و بهره بردند. استعداد شعری، حافظه تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیتی این عالم کهن و اصیل بود. درگذشت ایشان برای جامعه علمی دینی کشور مایه تاسف است. از خانواده محترم و فرزندان عزیزشان و همچنین مسئولین تشکر می کنم و شکل اینجانب این مصیبت وارده را به طلاب حوزه علمیه و محبان و عبادات ایشان بویژه در کوم و گلپایگان تسلیت عرض نموده و برایشان رحمت و مغفرت الهی مسئلت دارم. توانا اسم من هست.
سید علی خامنه ای

آیت الله مکارم شیرازی: آیت الله صافی از بزرگ ترین فقهای امروز بود.
آیت الله مکارم شیرازی با تسلیت درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، این مرجع عالیقدر را یکی از بزرگ ترین فقهای عصر برشمرد و افزود: ولی فقیه منشأ برکات فراوانی برای اسلام و انقلاب بود.

آیت الله نوری همدانی: آیت الله صافی گلپایگانی به امام راحل اعتماد می کند.
آیت الله نوری همدانی با تسلیت درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفت: این وکیل بزرگ از ارکان اسلام و حوزه های علمیه و از شاگردان برجسته آیت الله العظمی بروجردی و مورد اعتماد و عنایت آن مرحوم بود. امام».
وی افزود: ارادت خاص ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مبارزه با فرقه های انحرافی و تألیف فقه، کتب کلامی و حضور مؤثر اجتماعی و سیاسی از ویژگی های آن مرحوم است.

آیت الله علوی گرگانی: عمر افتخاری آیت الله صافی گلپایگانی صرف ترویج معارف دینی شد.

رحلت عالم متقیان شیخ الفقه و مجتهدین مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی خادمان نظام درگذشتند که چشمگیر بود.

تربیت طلاب فاضل و تألیف کتب مفید در حمایت از ولایت و مهدویت و اجتهاد فقهی و نصایح و راهنمایی دلسوزانه مسلمانان و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری در روز قیامت ذخیره ای برای آنان خواهد بود.

این ضایعه را به مولمه مرهون حرم مطهر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نیز مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم و همه شیعیان و مراجع تقلید و عبادات به ویژه می دانم. بیت معروف آن مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و برادرزاده ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن صفی گلپایگانی را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان اجر و اجر جزیل مسالت دارم.

تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی درگذشت آیت الله العظمی صافی

حضرت آیت الله جوادی آملی در بیانیه ای درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند و این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا
ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم
رحلت تاسف بار شیخ الفقه و مراجعات حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) به محضر مبارک حضرت خاتمی امام زمان (عج) مرجع عالیقدر حوزه های علمیه جهان اسلام، اساتید عظام و بیت المقدس این مرجع عالیقدر تسلیت عرض نموده و علو درجات این فقیه فقیه و صبر جمیل را مسئلت می نماییم.

پیام آیت الله العظمی سیستانی پس از رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی در پیامی درگذشت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

آیت الله صافی در مسیر نهضت، انقلاب و همراهی امام و رهبری درخشید.
تسلیت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیران سمینارها پیام تسلیت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیران سمینارها به شرح زیر است:
درگذشت وکیل بزرگ و شیخ المرجع، آیت الله العظمی جناب حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی قدس الله نفس الزقیه مصیبت بار است و موجب تأثر فراوان حوزه های علمیه و ملت ایران و مسلمین شده است.
این فقیه بزرگ از صفای روح و صفای باطن برخوردار بود و در عالی ترین قله ها در علوم کلامی و فقه اهل بیت علیهم السلام قرار داشت. او پیشگام مردم محترم، نصیحت و نصیحت در راه نهضت و انقلاب اسلامی بود و با همراهی امام، مشکل قدس و ولایت فقیه مدظله را حل می کرد.
این مرجع گرانقدر دارای فضایل اخلاقی والا و بیشماری بود و اسوه اخلاق نیکو، تواضع، اخلاص، نصیحت و عطوفت به شمار می رفت و مجلس او را برانگیخت و بیدار کرد. و اطلاعات و آگاهی های سیاسی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی ایشان ستودنی بود.
تسلیم این فقیه و مرجع عظیم الشأن به امام، ولیّ ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مازاله، مراجع عظام دامت برکاتهم، خانه بزرگ این مرجع عالیقدر، رضوان الله تعالی علیه درگذشت حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی قدس سره و سایر مراجع را به حوزه های علمیه، طلاب و محبان آن مرحوم و عموم مردم ایران و مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده و حوزه های علمیه تا پایان هفته جاری تعطیل خواهند بود.
به روح پاک آن فقید سعید درود می فرستیم و از خداوند متعال سلامتی و عزت مراجع عظام و مقام معظم رهبری دامت برکاتهم و ملت بزرگ ایران و مسلمانان و شیعیان را مسالت داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید