سید حسن خمینی: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی متعهد به رهبری دولت و مردم است.

سید حسن خمینی: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی متعهد به رهبری دولت و مردم است.

روز جدید : حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: چنین نبود. «و این بزرگوار ارادتمند به رهبری حکومت و مردم، نشسته در مسند فقاهت و قدرت بود و محیط ممتازش از اخبار ایران و جهان و آگاهی از حوادث مختلف، به مرحوم سعید اجازه می داد که درد و رنج را تشخیص دهد. شفا.”

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به شرح زیر است:

نام خدا

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

درگذشت فقیه وارسته و عالم بزرگوار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی جناب حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رحمه الله برای حوزه های علمیه ضایعه جبران ناپذیر و مصیبت برای جامعه اسلامی است.

برای همه کسانی که با این بزرگوار آشنا بودند، آنچه از ویژگی های آن بزرگوار مشهود و محسوس بود، ایمان عمیق ایشان به خدا و حقانیت اسلام و مکتب ائمه علیهم السلام و اعتقاد به وجود مقدس حضرت صاحب الزمان بود. عمرو (علیه السلام).

بی شک این مرجع بزرگ در عمر پربرکت خود منشأ آثار و خدمات فراوانی به اسلام و تشیع بوده است که آثار آن در سالهای آینده بر همگان محسوس خواهد بود.

همدلی و همدلی ایشان با نهضت اسلامی و صمیمیت و دوستی ایشان با امام راحل(ره) که ریشه در چندین نسل دارد و حضور ایشان در مساجد تأثیرگذار جمهوری اسلامی از نکات برجسته زندگی ایشان است.

ناگفته نماند که اعتقاد راسخ ایشان به استقلال حوزه های علمیه هرگز به معنای انکار نفوذ روحانیت در جامعه و نادیده گرفتن دردهای مادی و معنوی مردم نبود. و این بزرگوار ارادتمند به زعامت حکومت و مردم، نشسته در مسند فقاهت و قدرت بود و محیط ممتازش از اخبار ایران و جهان و آگاهی از حوادث مختلف، موجب درک درد و شفای مرحوم سعید شد. .

اینجانب این مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله (علیه السلام) و حوزه های علمیه، بیت المقدس و بیوتات مربوط به ویژه بیت آیت الله العظمی گلپایگانی تاب صورا و فرزندان آن بزرگوار و به ویژه نیل مولای متقیان حضرت حجه الاسلام تسلیت عرض می نمایم. و مسلمین جناب آقای حاج شیخ حسن صفی و همه مردم مخلص و فداکار، خود را شریک درد آنان در این مصیبت می دانم و از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم را مسئلت دارم و قیام ایشان را با ائمه اطهار علیهم السلام مسالت دارم. همه آنها.

سید حسن خمینی

دیدگاهتان را بنویسید