نگاهی به زندگی پربرکت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرحوم آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (ره) در سال 1297 شمسی دیده به جهان گشود. در شهر گلپایگان. پدرش از عارفان مرحوم آیت الله آهوند ملا محمد جواد صافی بود که نه تنها در زمینه های مختلف علوم اسلامی از جمله فقه، اصول، کلام، اخلاق و احادیث در زمینه هنرهای ارزشمندی از جمله تخصص، تحقیق، تألیف و تدریس می کرد. شعر و خوشنویسی

وی از مراجع تقلید برجسته جهان تشیع و اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به شمار می رود و از محضر چند تن از مراجع عظام و حقوقدانان بهره می برد.

استادی که در ساختار شخصیت علمی و فکری ایشان تأثیر بسزایی داشت و وجود علمی ایشان کاملاً در گرو این استاد بود، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بود. آیت الله صافی گلپایگانی (ره) به مدت 17 سال در دروس و مباحث علمی و رسمی و در مناسبت های مختلف از این استاد استفاده کرده و از یاران ویژه استعفای استاد بوده است. وی همچنین به توصیه استاد خود کتابی برگزیده در مورد حضرت مهدی (عج) نوشته بود.

او همچنین آثار زیادی را منتشر کرده است که به ۸۰ عنوان به زبان های فارسی و عربی رسیده که برخی از آنها برنده جایزه کتاب سال و کتاب سال مهدویت شده اند.

مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) در سال نهم هجری قمری به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی انتخاب شد. جمهوری اسلامی مام خمینی (ره) عضو و دبیر شورای نگهبان قانون اساسی بود.

این مرجع تقلید شیعیان همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی بوده و با بیشترین دلسوزی برای انقلاب اسلامی و مشکلات کشور به ویژه مسلمانان و شیعیان جهان توصیه های دلسوزانه ای داشته اند که دیدگاه ها و مواضع مهم آنان را از طریق هویت اسلامی و… شورای نگهبان، نظام و حراست از قوانین شناخته شده و شناخته شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی 10 دی ماه و محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، 30 مهرماه 1393 با این هیئت در قم دیدار کردند، همچنین در 14 بهمن 94 در مراسمی با حضور رئیس جمهور وقت مجلس شورای اسلامی. مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه های علمیه، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و برخی دیگر از مسئولان و شخصیت های حوزه از زحمات علمی، دینی و قرآنی این حوزه تجلیل شد.

روح بلند این مرجع عالیقدر صبح امروز سه شنبه 12 بهمن ماه در شهر مقدس قم به ملکوت اعلی پیوست. خبرگزاری راه دانا این مصیبت وارده را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت المقدس و طلاب، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه و همه مراجع تقلید و عبادت این عالم ربانی تسلیت عرض می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید