پیام مهم یک لژیونر جذاب برای استقلالی ها قبل از دربی

پیام مهم یک لژیونر جذاب برای استقلالی ها قبل از دربی

آلاجار صیادمنس، مهاجم سابق استقلال و فنرباغچه که در هال سیتی بازی می کند، یکی از بازیکنان جوان تیم ملی زیر نظر دراگان اسکوچیچ بود. پس از بازگشت کارلوس کی روش و مصدومیت شدیدی که برای او پیش آمد، او مجبور شد پایش را روی چاقوی جراح بگذارد تا در حالی که رقابت های جام جهانی قطر را از دست داده بود، چند ماه دور از میادین باشد. با این حال، صیادمنس پس از دوران نقاهت به خوبی به چمپیونشیپ بازگشت و موفق شد اولین گل فصل خود را مقابل ساندرلند به ثمر برساند و کمی از فشار رسانه ها فاصله بگیرد. به همین منظور با داماد جدید فوتبال ایران در مورد مسائل مختلف گفتگوی مفصلی داشتیم که در ادامه می خوانید.

آیا پس از یک تعلیق طولانی مدت بازگشت خوبی به میادین داشتید و آیا هفته گذشته موفق به گلزنی مقابل ساندرلند شدید؟

متأسفانه حدود شش ماه پیش به شدت مجروح شدم و مجبور شدم پایم را زیر چاقوی جراح بگذارم و چهار ماه از میادین دور بودم. بعد از بهبود تقریبی مصدومیتم، دو بازی برای تیمم انجام دادم و دوباره مصدوم شدم و دو ماه دور بودم. اما این بار خوشبختانه توانستم با موفقیت برگردم و پس از چند بازی برای تیمم مقابل ساندرلند گلزنی کنم. امیدوارم پیشرفت های خوبم در تیم هال سیتی ادامه داشته باشد و بتوانم برای تیمم مثمر ثمر باشم.

در نهایت پایت دروازه را باز کرد. آیا این طلسم هم شکست خورد؟

بله با توجه به اینکه متأسفانه در سه یا چهار بازی ابتدای فصل مصدوم شدم، در مجموع 10 بازی برای تیمم انجام ندادم. خیلی خوشحالم که بعد از بازگشتم توانستم گل بزنم و به نوعی این چالش را پشت سر بگذارم.

از مصدومیتی که متحمل شدید بگویید. متاسفانه مصدومیت اخیرت باعث شد جام جهانی را از دست بدهی و به آخرین اردوی تیم ملی با هدایت «امیر گلنویی» دعوت نشدی.

بله متأسفانه این مصدومیت برای من کارساز نبود. من قهرمانی جهان را که آرزو و امضای هر بازیکنی است از دست دادم. البته آسیب‌دیدگی بخشی از فوتبال حرفه‌ای است و اتفاق می‌افتد، اما گاهی اوقات بسیار نابهنگام است. مثل مصدومیت قبل از جام جهانی (با خنده). اولش خیلی ناراحت شدم. پشت سر گذاشتن این موضوع واقعا برایم سخت بود اما بعد از آن تمام تمرکزم را روی ریکاوری و تمریناتم گذاشتم تا بتوانم شروع خوبی داشته باشم.

در گفت وگویی خطاب به سرمربی تیم ملی گفت: وقتی من را به اردو دعوت کردی حاضرم به تیم ملی کمک کنم، از این موضوع بگو.

قبل از آخرین اردو که امیر گالنووی هدایت تیم ملی را برعهده داشت، دو سه بازی برای هال سیتی انجام دادم، البته به تیم ملی دعوت نشدم. اما باید بگویم که همیشه زمانی این را می گویم که کادرفنی تیم ملی صلاح بداند و حاضرم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و بهترین عملکردم را ارائه دهم.

از شرایط تیم فوتبال هال سیتی و شرایط پس از مصدومیت خود بگویید؟

در پایان نیم فصل سرمربی تیم ما تغییر کرد و پس از آمدن سرمربی جدید به تیم البته سیستم ها و تاکتیک های جدیدی به هال سیتی آمد. از آن زمان ما سعی کردیم فوتبال بسیار خوب و ثابتی ارائه کنیم. هدف اصلی ما برای سال آینده ادامه حضور در لیگ برتر جزیره است. امیدوارم بتوانیم فصل آینده را با قدرت شروع کنیم تا در لیگ برتر ادامه دهیم و عملکرد خوبی داشته باشیم.

عملکرد خوب شما در تیم هال سیتی و شکستن طلسم گلزنی شما در این تیم مورد تمجید سایت AFC فارسی و اکثر رسانه ها قرار گرفت، نظر شما در مورد آن چیست؟

از این بابت خیلی خوشحالم، سعی می کنم با عملکرد خوبم دل همه کسانی که همیشه به من اعتقاد دارند را خوشحال کنم.

با توجه به طولانی بودن مدت مصدومیت شما، برخی رسانه ها با تیترهای غیرمنصفانه مدعی شدند که باشگاه هال سیتی قصد فسخ قرارداد شما را دارد. آیا این خبر صحت داشت؟

این اصلا درست نیست. باشگاه در تمام مدت مصدومیتم از من به عنوان بازیکن حمایت کرد. در مورد عناوین رسانه ها باید بگویم که هیچ وقت به چنین صحبت هایی توجه نمی کنم، همیشه روی هدفم و کیفیت فوتبالم تمرکز می کنم.

شرایط لیگ برتر ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من لیگ برتر ایران یکی از بهترین و جذاب ترین سال های خود را تجربه می کند. رقابت سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان در بالای جدول برای کسب مقام اول و کسب عنوان قهرمانی جذابیت و هیجان لیگ برتر امسال را بیشتر کرد. البته همه بازی ها بسیار حساس هستند. زیرا هر سه تیم از نظر جدول رده بندی بسیار به هم نزدیک هستند و یک اشتباه کوچک می تواند هر یک از رقبا را از کورس قهرمانی بازگرداند.

همانطور که گفتید رقابت سختی بین سپاهان، پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی وجود دارد. کدام یک از آنها شانس بیشتری برای بردن جام دارند؟

هر سه تیم در شرایط بسیار خوبی هستند و فوتبال زیبایی ارائه می دهند. اما در این میان شانس استقلال را برای برد بیشتر از دیگران می دانم. چرا که در این فصل با وجود مشکلات و مشکلات فراوان، فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند به نمایش گذاشتند و انسجام تیمی خود را به خوبی حفظ کردند.

متأسفانه استقلالی ها با وجود اینکه در فصل گذشته بدون شکست به عنوان قهرمانی دست یافته بودند، به دلیل سوء مدیریت از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. دوست دارم نظر شما را در این مورد بدانم.

هر یک از نمایندگان ایران بدون توجه به نتیجه، وقتی در بازی های آسیایی شرکت می کنند، تا آخرین نفس تلاش می کنند تا از نام و افتخار فوتبال ایران پاسداری کنند. برای ما تفاوتی بین هیچ کدام وجود ندارد. فکر می کنم محرومیت استقلال از آسیا اتفاق بسیار تلخی برای فوتبال ایران است. و وقتی متوجه می شویم که به دلیل مدیریت بد این اتفاق افتاده است غم انگیزتر می شود. من شخصاً از این اتفاق بسیار ناراحت هستم. امیدوارم این سوء مدیریت ها در فوتبال ایران هر چه زودتر از بین برود و هیچ باشگاهی بابت این گونه موارد آسیب نبیند. قبلاً گفتم این سوء مدیریت ها روی فوتبال ایران و باشگاه های مختلف تاثیر زیادی گذاشته و حتی مبالغ زیادی به شکل عجیبی از دست رفته است که اصلاً نباید این مشکلات پیش بیاید. چون چنین راهنمایانی شایسته فوتبال ایران و باشگاه های آن نیست.

در زمان آقای عزیزی هادیم که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود این بحث مطرح بود که آیا تعداد پیراهن ها در عملکرد تیم تاثیر دارد یا خیر و خیلی ها این موضوع را به مردم خوب دنیا ربط دادند. مثلا در بازی ایران و لبنان پیراهن شماره 9 را پوشیدی؟ بسیاری این موضوع را با جادوگری مرتبط می دانند. لطفا در مورد آن به ما بگویید.

راستش را بخواهید از ابتدا یاد گرفتم که چه در بازی های لیگ برتر و چه در تیم ملی تمام تمرکزم روی عملکردم است و اصلاً به خطوط لمسی توجه نکنم. اما در پاسخ به این سوال باید بگویم؛ من چنین چیزی را در کمپ احساس نکردم و هرگز اینطور به من گفته نشد.

در جایی از مصاحبه ات گفتی که همسر و خانواده ات بزرگترین انگیزه تو در دوران مصدومیت و در جام جهانی بوده اند.

بله حتما. در واقع وقتی مجروح شدم، همسرم همیشه در کنار من بود و با تمام وجود از من مراقبت می کرد، او به من روحیه داد تا بتوانم دوباره خودم را در این شرایط سخت نگه دارم و سعی کنم به زمین بازگردم. بدون شک همسرم بزرگترین انگیزه من است. اصلا نمی دانم اگر او و خانواده ام نبود چگونه می توانستم از این دوران سخت جان سالم به در ببرم و به فوتبالم برگردم. جا دارد از او و پدر و مادرم به خاطر این همه لطف و حمایتشان تشکر کنم.

متاسفانه جدای از شکست سنگین از انگلیس، تیم ملی از راهیابی به مرحله گروهی جام جهانی بازماند. می خواهم نظر شما را در این مورد بدانم؟

در آن زمان شرایط بدنی خوبی نداشتم اما بیشتر مسابقات به خصوص ایران را از تلویزیون دنبال می کردم. متأسفانه در بازی اول مقابل انگلیس شکست سنگینی را متحمل شدیم، اما در دیدارهای بعدی عملکرد بسیار بهتری داشتیم، به نوعی تیم به خود آمد. من شخصا معتقدم اگر تیم ملی ایران کمی شانس بیشتری داشت می توانستیم به راحتی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم و تاریخ سازی کنیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

دیدگاهتان را بنویسید