پیشکسوت استقلالی پاسخ ساپینتو را داد

پیشکسوت استقلالی پاسخ ساپینتو را داد

پس از بحث های فراوان، سرانجام فدراسیون فوتبال رای به خروج دراگان اسکوچیچ از تیم ملی داد و کارلوس کی روش پرتغالی به نیمکت ایران بازگشت. کی روش در دوران حضورش در ایران طرفداران و مخالفان زیادی داشت و بازگشت او به ایران واکنش های بسیاری را به همراه داشت.

حسن روشن در مدت 8 سال حضور کی روش در ایران یکی از مخالفان جدی کی روش بود و بارها از او انتقاد کرد. روشن که اخیرا از تصمیم فدراسیون برای بازگرداندن کی روش انتقاد کرده بود، در گفت و گو با خبرآنلاین درباره این اتفاق صحبت کرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ابتدا گفت: به آقای تاج و نبی تبریک می گویم که با وجود همه بدبختی ها به فدراسیون بازگشتند. آنها دوستان خوب ما هستند و متأسفانه من هم از آنها حمایت می کردم و آنها باید بهتر از ما می دانستند چه آورده اند و امیدوارم اتفاقات خوبی در جام جهانی بیفتد. 8 سال اینجا هیچ کاری نکرد و مقامی نگرفت، همه پول ما را گرفت و می خواهد دوباره برگردد. او را در کشورهای آفریقایی نگه نداشتند و هیچ دستاوردی نداشت و حالا به خانه برگشته و گاوصندوق را باز می کنند و هر چه پول دارد به او می دهند و چیزی از او نمی خواهند. ما آقای رایکوف را داشتیم که فوتبال مدرن را پایه گذاری کرد. سپس اوفارل آمد و این کار را کرد. او برخلاف کی روش، مربیانی مانند مهاجرانی را تربیت کرد که بعدها به موفقیت های بزرگی دست یافتند. بسیار متاسفم.

روشن در مورد اخراج اسکوچیچ و برخوردی که با او شد، گفت: آنها قبل از محرومیت ایویچ همین کار را کردند. 70 درصد صعود تیم ملی به جام جهانی کار باقری و هاشمیان بود که آرامش را در تیم برقرار کردند و مثل کی روش در هر مسابقه جنجالی راه نیافتند. کی روش از هفته گذشته در هر بازی جنجالی به پا کرده و در این مدت حتی یک بار برای تیم بزرگسالان بازی نکرده است. در مورد ترکیب قبلی، شخصیت و اخلاق رعایت نمی شد و در فوتبال چیزی نداریم. فوتبال ما در آسیاست و با اسکوچیچ به جام جهانی رفتیم که قبلا با برونکو، کی روش و حشمت مهاجرانی داشتیم. پولی که به مهاجران داده اند با کی روش قابل مقایسه نیست. باید برای این فوتبال گریه کنیم. بسیار متاسفم.

از روشن پرسیدیم که گفته بودی در صورت بازگشت کی روش اتحادیه فوتبال انگلیس را به آتش می کشی که او پاسخ داد: «از این اتفاق خیلی ناراحت هستم. خود تاج و نبی باید بگویند چه کرد که تصمیم گرفتند او را برگردانند؟ ما توسط نبی و تاج با حمایت از آنها گمراه شدیم. در ایران مردمی داریم که نگران یارانه ها هستند، بعد می آیند و راحت پولشان را می گیرند. کار درستی نبود و اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شدند. اینکه او تیم را به مسابقات جهانی برد که برونکو و دیگران هم قهرمان شدند. اگر الان بیاید ایران حتما بدهکار می شود. شاید این افراد شرکای کیروش باشند، حدس من این است.

حسن روشن درباره تساوی دیروز استقلال و انتقاد از ریکاردو ساپینتو گفت: وقتی آمد گفتم کمی صبر کنم چون او را نمی شناسم، خوب یا بد بودنش درست نیست. بازی دیروز بد نبود ولی اگر گل خوردند مهم نیست! او تیم را نمی شناسد. یامگا سال گذشته بیشترین گل را به ثمر رساند و افرادی مانند مس عالی گلزنی کردند. او بازیکنی خطرناک و سخت کوش است که خط دفاعی را متزلزل می کند، بنابراین ساپینتو او را در پست دفاع راست قرار داد. یمگا نیز مانند غفور، خط دفاعی را به هم می زند و گل هایی به ثمر می رساند که هیچکس باور نمی کند. او و کایدی قرار بود حمله را هدایت کنند و این مرد کایدی را به خط دفاعی و یاماگا را به دفاع راست رساند. من هم در جشن قهرمانی جهان بودم که آقای ساپینتو هم بود که دیروز گفت من از فوتبال چیزی نمی فهمم. من خودم بازنشسته هستم، اما تو مدرکت را بیاور و من هم مدرکم را می‌آورم.

دیدگاهتان را بنویسید