چه کسی ترمز «پیمان جمشیدی» را کشید؟/ «فسیل» آن را نبرد، بلند شد!

چه کسی ترمز «پیمان جمشیدی» را کشید؟/ «فسیل» آن را نبرد، بلند شد!

اکران فیلم «ویلای ساحلی» با بازی رضا عطاران و پیمان جمشیدی از یک سو و فیلم سیاسی «زاد» با موضوع داغ حوادث تروریستی دهه 60 از سوی دیگر فضای ویژه ای را برای استقبال مخاطبان با انواع مختلف فراهم کرد. طعم.

اگرچه هیئت مدیره تصمیم به لغو اکران «فسیل ها» گرفت، اما این فیلم به طور غیرمنتظره ای به جدول فروش هفتگی سینماها صعود کرد.

به گزارش فرارو، در یکی از رویایی ترین سال های سینمای ایران در چند دهه اخیر، تب استقبال از فیلم هایی که اکران می شوند بیشتر شده و گیشه سینما همچنان در جدول فروش فیلم ها میلیاردی را به خود اختصاص داده است.

از این هفته چهار فیلم جدید به مجموعه سینماها اضافه شده است که پیش بینی می شود در هفته های آینده ترکیب پنج فیلم برتر جدول فروش هفتگی را تغییر دهد.

اکران فیلم «ویلای ساحلی» با بازی رضا عطاران و پیمان جمشیدی از یک سو و فیلم سیاسی «زاد» با موضوع داغ حوادث تروریستی دهه 60 از سوی دیگر فضای ویژه ای را برای استقبال مخاطبان با انواع مختلف فراهم کرد. طعم.

فیلم ورود و خروج ممنوع به کارگردانی حجت الاسلام امید آقایی و انیمیشن مسافری از گنوره دو فیلم تازه اکران شده دیگر هستند که هر کدام ظرفیت فروش خاص خود را دارند اما موفقیت آنها در گیشه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

در گزارش هفتگی فرارو از وضعیت فروش فیلم های سینمای ایران، عملکرد پنج فیلم پرفروش در هفته سوم آذرماه 1402 را مرور می کنیم.

اولین مکان؛ هتل/ 16 میلیارد و 790 میلیون تومان

باید بپذیریم که فیلم «هتل» حداقل امید خود را برای پیشی گرفتن از «فسیل ها» از دست داد و روند نزولی استقبال خود را در سینماها آغاز کرد!

فیلم جدید مسعود اطیابی که شروعی رویایی در گیشه داشت و در هفته های ابتدایی فروش بیشتری نسبت به فسیل داشت، به یکباره در گیشه متوقف شد و این هفته برای دومین هفته متوالی شاهد روند نزولی هستیم. در فروش هفتگی خود

ترمز پیمان جمشیدی به یکباره در گیشه کشیده شد و با توجه به اینکه اکران ویلای ساحلی تعدادی از هواداران او را از هتل به سمت فیلم جدیدش می کشاند، به این معنی است که این روند نزولی در آینده نیز ادامه خواهد داشت. هفته ها

هتلی که در هفته گذشته با کاهش مخاطب و فروش مواجه شد، با وجود داشتن شرایط بهتر در این هفته، همچنان شاهد روند نزولی تعداد مخاطب هستیم.

«هتل» در این هفته با جذب 397 هزار بیننده در سینماها فروش هفتگی 16.8 میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون 172 میلیارد و 440 میلیون تومان است.

جایگاه دوم؛ فسیلی / 3 میلیارد و 730 میلیون تومان

برخلاف هتل که کمتر از دو ماه است روند نزولی داشته است، فسیل پس از گذشت نزدیک به 10 ماه همچنان به قوت خود ادامه می‌دهد و این هفته پس از دستور هیئت اکران صافی به توقف اکران به نفع سایر فیلم‌ها، توانست به مقام دوم دست یابد. نمودار فروش هفتگی

فیلم کریم امینی با بازی بهرام افشاری بیشترین موفقیت خود را مدیون حرکت حساب شده و برنامه ریزی دقیق تهیه کننده اش ابراهیم امیریان است که اشرافیت خود را در مختصات اقتصادی سینمای ایران ثابت کرده است و بی دلیل نیست که فیلم های او همیشه به چشم می خورد. مدعیان اصلی فتح باکس آفیس

«فسیل» در این هفته موفق شد بالغ بر 88 هزار تماشاگر را به سینماها جذب کند و رقم 3 میلیارد و 730 میلیون تومان را در گیشه هفتگی خود ثبت کند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 293 میلیارد تومان است.

رتبه سوم؛ فرزند باهوش/ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان

انیمیشن «بچه باهوش» که در هفته اول اکران خود توانست از «فسیل» پیشی بگیرد و رتبه دوم فروش هفتگی را به خود اختصاص دهد، این هفته این جایگاه را به «فسیل» بازگرداند و اکنون سومین فیلم پرفروش است. تو هفته.

این انیمیشن که رقیبی به نام «مسافری از گانورا» در گستره سینماها دارد، یکی از پدیده های اکران امسال بود و باید اعتراف کرد که در زمینه استقبال از کودکان و نوجوانان به نمایشی غیرمنتظره دست یافت.

انیمیشن «بچه باهوش» این هفته 94 هزار بیننده در سینماها جمع کرد و 3 میلیارد تومان فروخت.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 46 میلیارد تومان است.

چهارم؛ جوجه تیغی / 2 میلیارد و 730 میلیون تومان

فیلم سینمایی «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر همچنان از نظر جذب مخاطبان خود عملکرد مناسبی دارد و اگرچه در مراحلی کوتاه همچنان روند صعودی خود را در فروش هفتگی به نمایش می گذارد.

این فیلم که داستانی طنز دارد و در عین حال ترکیب بازیگرانش ارتباطی با پرفروش ترین سینمای کمدی آن سال ها ندارد، توانست نظر طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و حالا برای دومین هفته است. به طور متوالی در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

فیلم «جوجه تیغی» هفته گذشته 2 میلیون و 730 هزار تومان فروخت و با افزایش بیش از 10 هزار نفری این هفته 63 هزار بیننده را در سینماها به ارمغان آورد.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون 7 میلیارد و 180 میلیون تومان است.

مقام پنجم؛ گدگاه/ یک میلیارد و 250 میلیون تومان

اگرچه انرژی هفته های اول اکران را ندارد اما حفظ جایگاه خود در پنج فیلم پرفروش هفته تا به امروز برای عادل تبریزی نشانه موفقیت است.

گیجگاه با بازی حامد بهداد و باران کوثری اکنون یکی از فیلم‌های کمدی متفاوتی است که با بهره‌گیری از نوستالژی دهه 70 و کشاندن جمعیتی به سالن‌ها، همچنان توجه مخاطبان سینما را به خود جلب می‌کند.

فیلم «گیجگاه» هفته گذشته 29 هزار بیننده در سینماها جذب کرد و یک میلیون و 250 هزار تومان فروخت.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تاکنون از مرز 13 میلیارد و 880 میلیون تومان گذشت.