قیمت خودرو امروز 22 تیر 1402/ آیا بازار ترمز کشید؟

قیمت خودرو امروز 22 تیر 1402/ آیا بازار ترمز کشید؟

ترمز قیمت خودرو امروز 22 جولای 1402 برداشته شد. بیشتر محصولات روز پنجشنبه خود را در ثبات کامل سپری کردند و برخی از آنها افزایش یا کاهش بسیار کمی را تجربه کردند.

قیمت خودرو امروز 31 تیر 1402 چند روز پس از اعلام قیمت های جدید توسط شورای رقابت بالاخره آرام گرفت و روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت. بازار خودروهای مونتاژی کاملاً باثبات بوده است، اما نوسانات جزئی در بازار محصولات داخلی وجود دارد.

البته بعید به نظر می رسد که روند نزولی به این راحتی متوقف شود و دلیل این ثبات در بازار احتمالا تعطیلی شرکت های خرید و فروش خودرو در روزهای پنجشنبه و جمعه است. بنابراین برای مشاهده روند بازار باید منتظر قیمت های شنبه بود.

با توجه به قیمت های اعلام شده در سایت کارنامه، امروز قیمت خودرو با تغییراتی همراه بود.

معمولاً بازار خودروهای داخلی به دلیل خرید و فروش بیشتر نسبت به خودروهای مونتاژی دستخوش تغییرات بیشتری می شود، اما حتی قیمت خودروهای داخلی نیز امروز نوسان چندانی نداشت.

رکورددار درصد افزایش قیمت کوییک گیر اس است.این هاچ بک نارنجی رنگ با روکش مخصوص جاده با 2 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته 353 میلیون تومان خرید و فروش شد.

اما در رتبه دوم تارا دنده اتوماتیک ایران خودرو که در روز گذشته با 6 میلیون تومان کاهش به قیمت 812 میلیون تومان رسید و کوییک سایپا نیز با افزایش 2 میلیون تومانی به قیمت 812 میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس سدان نسبتا جدید ایران خودرو اما برخلاف خودروهای فوق پنج میلیون تومان در روز گذشته کاهش یافت. به این ترتیب قیمت این خودرو طی دو روز هشت میلیون تومان کاهش یافت و قیمت آن به 575 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ 3 پانوراما که دو روز پیش با حدود یک میلیون تومان افزایش به قیمت 550 میلیون رسید، امروز با پنج میلیون تومان کاهش قیمت به 545 میلیون رسید.قیمت خودرو

همانطور که در ابتدا اشاره شد، بازار پیش فاب به دلیل معاملات کمتر نسبت به بازار داخلی، از نوسانات کمتری برخوردار است. بنابراین قیمت خودروهای مونتاژی در روز پنجشنبه تغییری نکرد و ثبات قیمت برای تمامی محصولات رعایت شد.

MVM X22 PRO پس از سقوط به زیر کانال یک میلیارد تومانی در چند روز گذشته بدون تغییر بوده و با همان قیمت 990 میلیون تومان معامله می شود.

جک J4 به عنوان ارزان ترین محصول مونتاژ شده در بازار ایران که دیروز با 20 میلیون کاهش به 750 میلیون تومان رسید، امروز نیز در همین روند باقی ماند.

فیدلیتی پرایم 5 نفره که نسبت به ابتدای هفته 40 میلیون تومان کاهش قیمت داشت، امروز بدون تغییر با همان نرخ یک میلیارد و 610 میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودروقیمت خودرو
پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری کارشناس بازار خودرو در خصوص آینده قیمت خودرو گفت: تعداد طرح های لغو ثبت نام خودروسازان افزایش یافته است. چون کاهش قیمت خودرو بسیار زیاد است. به عنوان مثال خودرو جک J7 حدود 440 میلیون و تیگو 7 حدود 400 میلیون تومان کاهش قیمت دارند. این اعداد بازار را به سمتی سوق می دهد که رکود را شدیدتر می کند.

حال با توجه به انصراف متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو از یک سو و پرداخت نشدن بسیاری از افراد از سوی دیگر، می توان فهمید که این کاهش قیمت دیگر جذابیتی برای خریداران ندارد. از این رو در هفته آینده این رکود و کاهش قیمت ها قطعا ادامه خواهد داشت و باید منتظر هفته های آینده باشیم تا ببینیم روند خودروها چگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید