کارآفرین البرزی 100 شغل ایجاد کرده است / پشت چادر مشکی گران قیمت چیست؟

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795483

مریم اکبری گفت: دوخت چادر مشکی و دوربین عکاسی را شروع کردیم و 20 نوع چادر دوختیم. در ابتدا فروش ما محدود بود، اما امروز طیف گسترده ای از مشتریان از سراسر کشور داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; مریم اکبری 15 سال است که در زمینه دوخت چادر در استان البرز فعالیت می کند.

او گفت: مادرم برای خانواده و همسایه هایم چادر می دوخت و من با تماشای آن داوطلبانه این کار را یاد گرفتم.

اولین چادرم را در 15 سالگی دوختم و بسیار مورد تشویق خانواده و دوستانم قرار گرفتم و از آن زمان روند کار شروع شده است.

بعد از دبیرستان در یک کارگاه خیاطی محلی کار می کردم و فقط چادر می دوختم.

کیفیت دوخت چادر به خودی خود تبلیغی برای گسترش کار بود به همین دلیل ایده اولیه گسترش یافت و توانستم در کنار کار به تدریس نیز بپردازم و کارآموزان زیادی را در زمینه دوخت چادر آموزش دهم.

یک کارگاه کوچک در زیرزمین خانه پدری راه اندازی کردم، با سه نفر شروع به کار کردم و فقط لباس های اسلامی درست می کنیم.

دوخت چادر مشکی و دوربین عکاسی را شروع کردیم و 20 نوع چادر دوختیم که در ابتدا فروش محدود بود اما امروز مشتریان زیادی از سراسر کشور داریم.

این کارآفرین به تیتریک گفت: حدود 90 درصد پارچه مشکی چادر مشکی به واردات بستگی دارد و ارزی که برای واردات آن در سال های اخیر در نظر گرفته شده، ارز ترجیحی بوده است.

اکبری ادامه داد: پارچه های تولید شده در کشور محدود بوده و کیفیت آنها مانند کالاهای وارداتی نیست و پس از چند ماه استفاده زیبایی خود را از دست می دهد.

وی افزود: بخشی از این امر نقشه دشمن برای این نوع پوشش است چرا که امروزه چادر یک کالای تجملی محسوب می شود.

این کارآفرین تصریح کرد: مهمترین مشکلات در زمینه پارچه مشکی، قاچاق کالا، ضعف فناوری، دانش فنی و بی انگیزگی برای سرمایه گذاری است.

اکبری افزود: دولت باید شخصا وارد بازار پارچه سیاه شود و آن بازار را مدیریت و کنترل کند.

وی تاکید کرد: یک چادر مشکی خوب و نه عالی برای مصرف کننده حدود 800 هزار تن قیمت دارد و برای مردم عادی بسیار سخت است.

این کارآفرین ادامه داد: مهمترین اصل برای راه اندازی کسب و کار تخصص است، زیرا تخصص سرمایه، ایده، پول، بازار کار را به همراه دارد.

اکبری در خاتمه خاطرنشان کرد: بدون هیچ گونه حمایتی از سوی دستگاه های دولتی تنها به صورت تخصصی کار خود را گسترش داده ام و هم اکنون بیش از 100 نفر به صورت حضوری و غیرحضوری در کارگاهم مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید