کاپیتان بعدی پرسپولیس پس از خداحافظی سیدجلال حسینی کیست؟

کاپیتان بعدی پرسپولیس پس از خداحافظی سیدجلال حسینی کیست؟

شاید در هر نقطه ای از دنیا کاپیتان بهترین بازیکن یک تیم نباشد اما قطعا بالاترین جایگاه را در بین اعضای تیم و آن باشگاه خواهد داشت. خیلی ها می گویند که روبان فقط یک تکه پارچه است و ارزش زیادی ندارد، اما در عمل خیلی ها سر همین یک پارچه گیج و دعوا کردند. تاریخ به ما می گوید که همین خط می تواند کارهای زیادی را در یک تیم انجام دهد و ارزش زیادی دارد. در پرسپولیس در سال های اخیر سیدجلال حسینی کاپیتان اول این تیم بود و واقعا شایسته این عنوان بود. پس از سیدجلال که همین چند روز پیش کفش هایش را آویخت و وارد عرصه مربیگری شد، امید عالیشاه کاپیتان اول پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود و کمال سغدنیا هم کاپیتان دوم است. اما با توجه به الگوی بازی پرسپولیس و خریدهای جدید این تیم، احتمال نیمکت نشینی این دو بازیکن زیاد است و احتمال عدم حضور امید و کمال در ترکیب اصلی پرسپولیس بعد از این وجود دارد. بسیاری از بازی های فصل آینده در این صورت کاپیتان پرسپولیس کی خواهد بود؟

اگرچه معمولاً در ایران کاپیتان بر اساس تجربه و تعداد بازی انتخاب می‌شود، اما این امکان وجود دارد که سرمربی یک تیم فردی را به عنوان کاپیتان انتخاب کند که تجربه کمتری نسبت به سایر بازیکنان دارد. در این گزارش می خواهیم 6 کاپیتان فصل آینده پرسپولیس را بر اساس تعداد بازی های انجام شده در آن تیم بررسی کنیم.

امید عالیشاه و کمال ساگت نیا
همانطور که گفتیم عالیشاه و ساگامدنیا کاپیتان های اول و دوم پرسپولیس در لیگ 22 خواهند بود. نکته جالب در مورد این دو بازیکن این است که امید 7 فصل و نیم و کمال 7 فصل حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارند اما تعداد ساغامدنیا بازی ها کم هستند این از علیشاه بیشتر است. امید که از لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمده بود 211 بازی انجام داد و کمال که از لیگ پانزدهم به ترکیب اضافه شده بود 214 بازی برای پرسپولیس انجام داد.

وحید امیری
ستاره ملی پوش و با اخلاق پرسپولیس ششمین سال حضور خود در لیگ بیست و دوم را آغاز خواهد کرد. وحید که از لیگ شانزدهم به پرسپولیس آمده است، 177 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و به نظر می رسد کاپیتان سوم پرسپولیس باشد. البته وحید به دلیل مصدومیتش نمی تواند در چند بازی ابتدایی پرسپولیس حضور داشته باشد و فرد دیگری باید بازوبند را ببندد. وحید در لیگ هجدهم از پرسپولیس جدا شد و اگر آن وقفه یک ساله نبود، امیری تا به حال بالای 200 بازی برای پرسپولیس انجام می داد.

سیامک نعمتی
با توجه به حضور دانیال اسماعیلی فر، سیامک نعمتی به احتمال زیاد فصل را نیمکت نشین آغاز خواهد کرد. با این حال نعمتی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس محسوب می شود و حتی سابقه بازوبند کاپیتانی را در کارنامه خود دارد. سیامک هفدهمین بازیکن پرسپولیس در لیگ شد و در فصل جدید ششمین سال حضورش در پرسپولیس را تجربه می کند. نعمتی 157 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده است.

علیرضا بیرانوند
دروازه بان شماره یک تیم ملی پس از دو سال دوری به پرسپولیس بازگشت تا پنجمین فصل حضورش در این تیم را آغاز کند. با توجه به اینکه علیرضا در اکثر دیدارها قطعا به عنوان بازیکن تعویضی بازی خواهد کرد و به احتمال زیاد عالیشاه، سهدنیا و نعمتی روی نیمکت حضور دارند و امیری هم مصدوم است، به احتمال زیاد بیرانوند در اولین دیدارهای لیگ جدید بازوبند کاپیتانی را خواهد بست. . افتخار بزرگی محسوب می شود. بیرانوند در 4 فصل حضورش در پرسپولیس در مجموع 132 بار پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد.

مهدی ترابی
ستاره چند فصل اخیر پرسپولیس که به تازگی قرارداد خود را برای 2 فصل دیگر با این تیم تمدید کرده یکی از گزینه های کاپیتانی پرسپولیس خواهد بود. ترابی در مجموع 3 فصل در پرسپولیس بازی کرد و 110 بار پیراهن این تیم را بر تن کرد. ترابی هم مانند بیرانوند در جمع پرسپولیسی های فیکس خواهد بود و به احتمال زیاد در فصل جدید شانس بازوبند کاپیتانی را پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است ترابی فصل گذشته تجربه کاپیتانی در پرسپولیس را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید