کریم باقری به سیم پایانی زد; واکنش تند سرمربی پرسپولیس به این شایعه

کریم باقری به سیم پایانی زد;  واکنش تند سرمربی پرسپولیس به این شایعه

باقری یکی از دستیاران اسکوچیچ در راه قهرمانی جهان در قطر بود. او برای 4 بازی حساس که در بحرین برگزار شد به ترکیب تیم اضافه شد و پس از صعود ایران به آخرین مرحله مقدماتی، در کنار دراگان ماند تا صعود زودهنگام خود را با تیم ملی جشن بگیرد.

با این حال کریم باقری که همزمان در پرسپولیس هم حضور داشت، در نهایت ترجیح داد در تیم باشگاهی خود بماند تا از تیم ملی جدا شود. ملی پوش اسبق ایران و یکی از گلزنان تیم ملی از بازیکنانی که درباره بازی های حاشیه ای اخیر تیم ملی مطلبی منتشر کرده اند انتقاد کرده و می گوید این مشکلات ربطی به بازیکنان ندارد. گفتگوی این مربی با ایران ورزشی نیز در مورد مسائل مختلف پیرامون پرسپولیس ادامه دارد و او با فشار فضای مجازی به جدایی مربیان این تیم می اندیشد.

مشروح گفتگوی کریم باقری را در این صفحه بخوانید.

ما بازیکنان معروف تری داریم

باشگاه مانند سال های گذشته بر اساس نظر سرمربی اقدام به جذب بازیکن کرد و تعدادی از بازیکنان رفتند اما امسال نسبت به سال های گذشته بازیکنان بیشتری جذب شدند. سال گذشته بازیکنان زیادی اضافه نشدند اما امسال بازیکنان نامی بیشتری را در تیم خود دیدیم. در پست فوروارد، باشگاه به دنبال یکی دو خارجی است. مهاجمی که خوب تمام می کند و می تواند کارش را در آن پست به خوبی انجام دهد. هر چه باشگاه زودتر بازیکن را به خدمت بگیرد، در تربیت بدنی بازیکنان و هماهنگی آنها موثرتر و مفیدتر خواهد بود.

فضای مجازی مربیان پرسپولیس را کنار گذاشت!

در رابطه با مربیانی که رفته اند، فکر می کنم فضای مجازی بیشترین تاثیر را داشته است و در واقع در آن فضا اتفاقاتی افتاده که باشگاه را مجبور به ترک این مربیان کرده است، اما به عنوان فردی که سال ها با این عزیزان کار کرده ام. ، برایشان آرزوی موفقیت دارم.. برای مربیانی که اتفاقات خوبی را رقم زدند و حالا در تیم های جدیدشان موفق باشند. در نهایت خوشحالم که هر سه مربی که رفتند در تیم های دیگر به عنوان سرمربی و مربی کار کردند.

دو مربی خارجی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند

این مربیان به تازگی به کادر فنی اضافه شده اند و به همین دلیل اجازه دهید زمان بیشتری بگذرد تا بتوانید نظر بهتری بدهید، اما فارغ از اینکه مربیان خارجی باید کیفیت فنی خوبی داشته باشند و با نظر یک مربی ارشد و آنها اضافه شده باشند. باید ارزش های خود را در طول زمان بهبود بخشیده باشند. نشان خواهد داد

یحیی دستیار اول مربی را انتخاب می کند

باشگاه کار خود را انجام می دهد و من در کنار سایر اعضای تیم هستم. نفر اول با نظر سرمربی تیم انتخاب می شود و من به عنوان یکی از اعضا به دنبال پیشبرد کار به روش خودم هستم.

امیدوارم سیدجلال در کلاس های مربیگری موفق باشد

من به شخصه لازم می دانم از تمام زحماتی که سیدجلال در این چند سال برای پرسپولیس و فوتبال ما کشیده تشکر کنم و فکر می کنم هر بازیکن یا فردی در فوتبال ما نمی تواند این همه راه را با موفقیت طی کند، شاید تعداد انگشت شماری آنها را بشناسند. که بتوانیم در طول مسابقات قهرمانی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم و کیفیت بالای آنها را حفظ کنیم. لذا از حضور چنین فردی با تمام خصوصیات و خصوصیاتی که در جرگه مربیان ذکر کردم استقبال می کنم. مربیگری شرایط خاص خودش را دارد و امیدوارم سید کلاس ها را با موفقیت پشت سر بگذارد تا در آینده با شرایط بهتری پیش برود.

آیا همه باید یک بازی خداحافظی داشته باشند؟

قرار نیست سر و صدا کنیم و همه را ترک کنیم. یک بازیکن یک روز وارد فوتبال می شود و یک روز از فوتبال خارج می شود و از این نظر نمی توان برای هر بازیکنی که خداحافظی می کند یک مسابقه خداحافظی تدارک دید. مسائلی که شما به آن اشاره کردید بسیار رویایی است و فکر نمی کنم بازیکنی بی سر و صدا خداحافظی کند و به کادر مربیگری ملحق شود یا وارد دنیای جدیدی شود. در سایر کشورهای جهان برای همه بازیکنانی که بازی نمی کنند بای. لطفا توقعات خود را در این زمینه بالا نبرید.

ما تمام تلاش خود را برای پیروزی انجام خواهیم داد

در پرسپولیس همه باید زحمت بکشند و بازیکن می گوید من فلان بودم و چنین مشکلاتی در پرسپولیس زیاد کمک نمی کند. در واقع، هر کس در اینجا باید چیز متفاوتی را برای موفقیت امتحان کند. در پرسپولیس همیشه باید بهترین باشی و در بهترین فرم بدنی باشی.

در مورد قهرمانی هم باید بگویم که همه می‌دانند که همیشه از پرسپولیس انتظار می‌رود که قهرمان شود، بنابراین ما یک سال تعطیلی نداریم، اما کادرفنی و بازیکنان قطعا تمام تلاش خود را می‌کنند تا یک قهرمانی دیگر کسب کنیم.

من در تیم ملی کار نمی کنم

من کاملا از کادر فنی تیم ملی جدا شده ام و در پرسپولیس کار می کنم. نیمی از درخواست هایم از مربیگری در کادر فنی تیم ملی باقی ماند.

انتخاب سرمربی تیم ملی چه ربطی به بازیکن دارد؟

متاسفانه شرایط بسیار عجیبی برای فوتبال ما پیش آمد و اتفاقاتی افتاد که واقعاً نمی دانیم مسبب و بانی آن کیست. ظاهرا چند جناح در فدراسیون بوده و فوتبال ملی ما و حکمرانی خوب این وسط گم شده است. پس ما نمی دانیم مقصر این مشکلات کیست و مسئول کیست، نمی دانم بازیکن چه ربطی دارد، مربی کیست؟

در این شرایط چرا باید صعود کنیم؟

این سوالی است که نشان می دهد فدراسیون فوتبال ما روی هواست. متأسفانه مسئولان به هیچ وجه قاطعانه صحبت نمی کنند و نشانی از قاطعیت در سخنان مسئولان دیده نمی شود تا به بسیاری از سوالات پاسخ قاطع بدهند. همچنین به همین دلیل است که شایعات زیادی پیرامون سرمربی تیم ملی به گوش می رسد و در تیم ملی کشورمان نیز شایعات می چرخد. با این فوتبال و مشکلاتی که در آن وجود دارد و عواملی که برای موفقیت وجود دارد و ما نداریم، چرا از گروه خودمان صعود کنیم؟ چه نوع تدارکات و بازی های تدارکاتی قوی لازم داریم تا از گروه خود در جام جهانی حرکت کنیم؟ و فکر می کنم همین که در مسابقات جهانی پیشرفت می کنیم و روی صحنه می رویم و در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می کنیم کافی است. فقط کافی است فدراسیون و مسئولان فوتبال ما در جام جهانی حاضر شوند و عکس و فیلم بگیرند و همه مشکلات برای ما کافی است. در این میان، به زودی انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود و در فوتبال ما معمولاً هر کسی که باهوش‌تر است، در آب تیره ماهی می‌گیرد و چیزها را پیش می‌برد.

نظر من در مورد سرمربی تیم ملی مهم نیست!

نظر شخصی من مهم نیست اما در این بین چه امثال من نظر بدهند چه نکنند چیزی عوض نمی شود چون صحبت ها و نظرات در فوتبال ما یکباره داده می شود و در دقیقه 90 تصمیم گیری می شود.

هیچکس در فدراسیون نیست که دیگران را جای آنها بگذارد

مهم این است که دوستان در پشت صحنه چه تصمیمی می گیرند. حالا اصولی یا غیراصولی بودن تصمیم خیلی مهم نیست. برای من بسیار عجیب و شگفت انگیز است. مگر می شود این همه هرج و مرج در فدراسیون ما ایجاد شود؟ در این فدراسیون و فوتبال همه از سرمربی صحبت می کنند. در فدراسیون باید یک مسئول و یک مدیر تصمیم گیرنده باشد که حرفش پایان دعوا باشد و همانطور که ما می گوییم حرف او حرف خودش است و هیچکس نمی تواند حرف آن مدیر و مسئول را بزند و با فدراسیون خودمان حرفی نزده ایم. همچین آدمی رو دیدم که همه رو سر جای خودش بذاره.بشین مدیری که به جانشینش میگه حرف نزن و اصلا اجازه نمیده بازیکن در مورد سرمربی صحبت کنه چه برسه به اینکه میخواد با مربی کار کنه یا نه . بازیکن باید سرش را پایین نگه دارد و تمرین کند.

می گویند پول نداریم و مربی عوض می کنند

هر وقت او مربی جدید می خواهد، مدیریت فدراسیون می گوید ما پول نداریم و جالب است که در چنین شرایطی به دنبال تغییر مربی است.

دیدگاهتان را بنویسید