کوین مک کارتی، جانشین احتمالی نانسی پلوسی کیست؟

کوین مک کارتی، جانشین احتمالی نانسی پلوسی کیست؟

روز جدید همانطور که نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا نشان داد، جمهوری خواهان تا شامگاه چهارشنبه 18 آبان می توانند اکثریت مجلس نمایندگان را از دموکرات ها به دست آورند، مسلم است که به زودی رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ریاست این مجلس را به نانسی پلوسی دموکرات واگذار می کند و او کسی نیست جز کوین مک کارتی مک کارتی که قبلاً رایزنی ها را برای جلب حمایت نمایندگان جمهوری خواه برای ریاست جمهوری خود آغاز کرده است، به زودی تبدیل خواهد شد. سومین فرد قدرتمند در هرم دولت آمریکا.

بی بی سی: همانطور که نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا نشان می دهد، جمهوری خواهان تا شامگاه چهارشنبه 9 نوامبر می توانند اکثریت مجلس نمایندگان را از دموکرات ها بگیرند.

اگرچه این پیروزی کمتر از حد انتظار و تنها با اختلاف کمتر از 10 کرسی خواهد بود، اما مسلم است که به زودی رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان، ریاست آن مجلس را از نانسی پلوسی دموکرات خواهد گرفت و او یک کسی جز کوین مک کارتی

در این صورت آقای مک کارتی که پیش از این رسما رایزنی ها را برای جلب حمایت جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری خود آغاز کرده است، به زودی سومین فرد قدرتمند در هرم دولت آمریکا خواهد شد.

کوین مک کارتی، 57 ساله، یکی از اعضای مجلس نمایندگان از کالیفرنیای مرکزی است.

او اولین بار در سال 2007 از ناحیه انتخاباتی بیکرزفیلد – کالیفرنیا به مجلس نمایندگان انتخاب شد.

آقای مک کارتی پس از ورود به کنگره توانست جایگاه خود را در حزب جمهوری خواه تقویت و بهبود بخشد، به طوری که از سال 2014 تا 2017 ریاست مجلس نمایندگان را که اکثریت آن با جمهوری خواهان بود، بر عهده گرفت.

پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال 2018، زمانی که جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را به دموکرات‌ها واگذار کردند، او رهبر اقلیت آن مجلس شد، اگرچه رابطه بسیار نزدیکی با رئیس‌جمهور وقت – دونالد ترامپ – برقرار کرد. رسانه های آمریکایی می گویند که ترامپ او را «کوین مرد» خطاب می کند.

با این حال، بنا بر گزارش ها، در جریان هجوم ششم ژانویه به کنگره توسط حامیان دونالد ترامپ، کوین مک کارتی در یک تماس تلفنی شدید از دونالد ترامپ خواست تا مانع از ورود و هجوم هوادارانش به ساختمان کنگره شود.

با این حال، تنها چند روز پس از حمله 6 ژانویه، آقای مک کارتی و دونالد ترامپ در اقامتگاه مجلل مارالاگو ملاقات کردند و به نام صلح و وحدت عکس گرفتند.

آقای مک کارتی به دلیل توانایی اش در متحد کردن اردوگاه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان مورد احترام هم حزبی هایش است و اکنون این توانایی می تواند برگ برنده ای برای بازگشت او به کرسی مجلس تلقی شود.

البته رسیدن او به ریاست مجلس نمایندگان می تواند پیامدهایی برای سیاست خارجی کاخ سفید نیز داشته باشد، زیرا به عنوان مثال قبلاً در مورد کمک های واشنگتن به اوکراین در مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواه گفته بود. هیچ خبری در مورد امضای “چک سفید” برای اوکراین وجود ندارد. او به بسته کمکی 52 میلیارد دلاری اشاره می کند که دولت جو بایدن برای کمک به اوکراین برای مبارزه با روسیه به کنگره ارسال کرد.

آقای مک کارتی امروز – چهارشنبه 9 نوامبر – در یادداشتی که برای هم حزبی های خود فرستاد، نوشت: «به دست آوردن اکثریت تنها آغاز راه است». مهم این است که ببینیم با این اکثریت چه کاری می توانیم انجام دهیم.»

نکته جالب در مورد آمدن کوین مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان این است که او جایگزین نانسی پلوسی می شود که از ایالت کالیفرنیا نیز نامزد کنگره است.

در واقع تبادل ریاست مجلس نمایندگان بین دو نماینده ایالت کالیفرنیا در سواحل غربی آمریکا لحظه جالبی است، زیرا در فضای سیاسی آمریکا اکثر شهروندان عادت دارند دیدن رهبرانی که در سواحل شرقی زندگی می کنند یا از دانشگاه های معروف این منطقه فارغ التحصیل شده اند، منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید