گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس

روز جدید وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نزدیک شدن به مرحله حساس مذاکرات در وین، بر ضرورت جدیت و مسئولیت پذیری کشورهای مذاکره کننده با ایران تاکید کرد و بیش از هر چیز با رویکرد منطقی به این مرحله از مذاکرات رسید. وی همچنین ابتکار عمل طرف ایرانی را ارزیابی کرد و بر لزوم توافق جمعی بین همه طرف‌های مذاکره در یک متن واحد و توجه به خواسته‌های برحق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد: امیر عبداللیان وزیر امور خارجه ایران و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص تحولات اخیر وین، مسائل دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله وضعیت افغانستان و یمن گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفتگوی تلفنی با بررسی آخرین وضعیت روابط و مذاکرات دوجانبه در وین به تشریح دیدگاه لندن در این زمینه پرداخت.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: روابط رو به رشد بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران در خدمت منافع دو کشور است.

به گزارش وزارت امور خارجه ایران، وزیر امور خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرده است که این کشور در آینده نزدیک بتواند بدهی های معوقه خود را به ایران پرداخت کند.

وی همچنین به همکاری بریتانیا و سازمان ملل در کمک به مردم افغانستان اشاره کرد و از نقش و همکاری موثر ایران در این زمینه قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس سران اقلیم گلاسکو و وبینار مشترک گروه های پارلمانی برای دوستی دو کشور و درخواست، از روند روابط دو کشور قدردانی کرد. هیئت بریتانیایی در تهران

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نزدیک شدن به مرحله حساس مذاکرات در وین، بر ضرورت جدیت و مسئولیت پذیری کشورهای مذاکره کننده با ایران تاکید کرد و بیش از هر چیز با رویکردی منطقی به این مرحله از مذاکرات رسید و همچنین وارد عمل شد. را مورد توجه قرار داده و بر لزوم توافق جمعی بین همه طرف های مذاکره بر سر یک متن واحد و لزوم در نظر گرفتن خواسته های مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

امیر عبداللهیان وضعیت انسانی در یمن و افغانستان را بحرانی خواند. وی با تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی در قبال افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را مهم خواند و بر کمک های فوری جامعه جهانی به مردم آن کشور تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید