گفتگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا درباره منطقه


ساعت: 22:17
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900518

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با همتای سعودی خود رویدادهای منطقه و جهان را بررسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه اول اکتبر با همتای سعودی خود فیصل بن فرحان بن عبدالله تلفنی گفتگو کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (WAS) گزارش داد که در این گفت وگوی تلفنی دو طرف روابط دوجانبه، راه های تقویت و توسعه این روابط در زمینه های مختلف، تحولات منطقه و جهان و مهم ترین موضوعات مورد علاقه طرفین را مورد بررسی قرار دادند.

این خبرگزاری سعودی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد، در حالی که وزارت خارجه عمان پیشتر از گفتگوی تلفنی بلینکن با همتای عمانی خود خبر داده بود و افزوده بود که دو طرف درباره تمدید آتش بس در یمن گفتگو کرده اند.

آتش بس دو ماهه در یمن از 13 آوریل امسال (1401) آغاز شد. اما در 12 ژوئن، فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرف های متخاصم یمن با همان شرایط توافق اولیه موافقت کرده اند و آتش بس برای دو ماه دیگر و سپس تا 2 اکتبر (10 مهر) تمدید شده است.

از 6 آوریل 2015، عربستان سعودی در راس ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی مدعی شده است که در تلاش است تا قدرت تجاوز نظامی به یمن و عبدر ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن را بازگرداند. محاصره زمینی، هوا و هوا. دریای این کشور

این تجاوز نظامی هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها منجر به کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، تخریب زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و بیماری های واگیردار شد.

دیدگاهتان را بنویسید