وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در مورد مذاکرات وین و توسعه منطقه ای رایزنی می کنند


ساعت: 06:25
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809756

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از دیدار وزیر امور خارجه عربستان با همتای آمریکایی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مذاکرات وین و رویدادهای منطقه ای و بین المللی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که در دیدار بن فرهان و بلینکن، روابط راهبردی و تاریخی عربستان و آمریکا و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دو کشور درباره موضوعات و رویدادهای منطقه ای و بین المللی از جمله تقویت امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا گفتگو کردند.

راهبردهای تقویت اقدامات مشترک در اطراف یمن و مقابله با حملات نیروهای یمنی در پاسخ به تجاوز به مردم یمن از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار بن فرحان – بلینکن مورد بحث قرار گرفت.

کشورهای سعودی و آمریکایی همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی در وین پایتخت اتریش و رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید