وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در حال رایزنی درباره مذاکرات وین هستند

وی گفت وزرای خارجه آمریکا و انگلیس همچنین درباره “تعهدات اخیر برای جلوگیری از افزایش حضور نظامی نگران کننده روسیه در اوکراین و نزدیکی آن” صحبت کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که واشنگتن و لندن با یکدیگر و همچنین با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی همکاری می کنند تا روسیه را به تنش زدایی و مشارکت در دیپلماسی تشویق کنند.

به گفته وی، بلینکن و تراس همچنین درباره هماهنگی برای مقاومت قاطع در برابر اجبار اقتصادی چین و چگونگی دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز در مذاکرات با ایران در مورد بازگشت متقابل به شورای امنیت سازمان ملل گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها از پنجم آذر 1400 آغاز شد و راستی آزمایی لغو تحریم ها و ارائه ضمانت هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات در وین است. مذاکره کنندگان اذعان می کنند که مذاکرات در حال پیشرفت است، اما رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات سیاسی مشخص واشنگتن در مورد موضوعات باقی مانده و لغو تحریم ها بستگی دارد.

دولت دموکرات جو بایدن با وجود گذشت یک سال از ورود به کاخ سفید و محکوم کردن اقدامات یکجانبه دولت سابق برای خروج از توافق ایران و 1+5، اکنون نتوانسته هیچ اقدام معتبری برای جبران تخلفات گذشته انجام دهد.

اعضای گروه ۱+۴ سه‌شنبه شب در وین با تیم مذاکره‌کننده آمریکا دیدار کردند که در حال حاضر درگیری داخلی به سر می‌برد و گفته می‌شود تعدادی از اعضای این هیئت را ترک کرده‌اند تا درباره مذاکرات در وین با هدف رفع تحریم‌ها گفتگو کنند.

هیئت جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اقتدار لازم برای دستیابی به توافق در مذاکرات حضور داشت و تاکید کرد که هر چه طرف مقابل جدی‌تر برای رفع تحریم‌ها اقدام کند، زمان برای دستیابی به توافق نهایی کوتاه‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید