رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر در مورد مذاکرات هسته ای

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبرگزاری رسمی قطر از گفتگوی تلفنی شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگوی تلفنی دو طرف روابط دوجانبه دوحه و واشنگتن و راه های توسعه روابط در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری قطر گزارش داد که شیخ محمد و بلینکن همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات بر سر لغو تحریم ها میان ایران و کشورهای غربی را مورد بررسی قرار دادند.

دوحه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته میزبان آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با میانجیگری نماینده اتحادیه اروپا بود.
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در حاشیه چهارمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکا در جمع خبرنگاران درباره این مذاکرات گفت: مذاکرات دوحه در چارچوب تعیین شده انجام شد. پیش از این و ادامه مذاکرات بر اساس توافق صورت گرفته است.» که آقای انریکه مورا در حال حاضر در حال رایزنی بین ما و طرف مقابل است که بر اساس آن زمان و مکان در تبادل بین ما و آقای مورا نهایی شده است.

روز جمعه، بلومبرگ از احتمال تجدید مذاکرات در سه تا چهار هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید