وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره ایران رایزنی کردند


ساعت: 21:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882709

وزیر امور خارجه قطر که به فرانسه سفر کرده است، با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه موضوع ایران گفت وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در دیدار با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود در خصوص روابط دوجانبه و همکاری ها و راه های تقویت این روابط به ویژه در زمینه های اقتصادی گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آل ثانی و کولونا در پاریس دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و راه‌های توسعه روابط دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران، تحولات لیبی، لبنان، اوکراین، چاد و افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه قطر و فرانسه همچنین بر ضرورت احیای روند سیاسی در مورد مسئله فلسطین و بازگشت به مذاکرات سازش برای تحقق راه حل دو کشوری در راستای مرزهای 1967 تاکید کردند.

مذاکرات سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال 2014 به دلیل اصرار این رژیم بر ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین از سال 1967 به بن بست خورده است.

وزرای خارجه قطر و فرانسه همچنین بر ضرورت دستیابی به توافقی عادلانه در مذاکرات برای احیای برجام و یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید