دیدار وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در گفتگوی واشنگتن / ایران و یمن

زمان: 10:07
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776232

وزرای خارجه عربستان سعودی و آمریکا در دیدار روز پنجشنبه در واشنگتن درباره مسائل مختلف از جمله ایران و جنگ یمن گفت وگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه (15 اکتبر) در واشنگتن میزبان فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بود.

پایگاه ملی اطلاعات گفت وزرای خارجه دو کشور طیف وسیعی از مسائل از جمله ایران و جنگ یمن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بلینکن قبل از دیدار با همتای سعودی خود گفت: “یک مشارکت قوی بین ایالات متحده و عربستان وجود دارد.” ما متعهد به دفاع از این سلطنت هستیم ».

وی افزود: “ما کارهای زیادی انجام می دهیم که در مورد مجموعه ای از مسائل بسیار مهم ، از آب و هوا گرفته تا انرژی ، یمن و ایران انجام می دهیم.”

فیصل بن فرحان گفت: “ما در مورد امنیت منطقه ، نحوه همکاری ما ، تغییرات آب و هوا ، بازیابی انرژی و کوئید 19 صحبت خواهیم کرد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای پس از این دیدار گفت که بلینکن و فیصل بن فرحان درباره “همکاری استراتژیک” بین ریاض و واشنگتن در موضوعات منطقه ای ، از جمله دستیابی به راه حلی پایدار برای پایان جنگ در یمن ، بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: “وزیر امور خارجه بر تعهد دولت برای کمک به عربستان در دفاع از خاک و مردم این کشور تاکید کرد و بار دیگر حملات حسین علیه عربستان را محکوم کرد.”

از آوریل 2015 ، ائتلافی به رهبری عربستان سعودی کشور فقیر یمن را با حملات هوایی ، زمینی و دریایی سنگین هدف قرار داده است تا قدرت را به عبد ربه منصور هادی ، رئیس جمهور برکنار شده یمن بازگرداند.

این حملات منجر به تخریب زیرساخت های یمن و گسترش فقر ، بیکاری و شیوع بیماری های واگیر در این کشور فقیر عربی شده است. از زمان آغاز حملات دهها هزار غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شده اند.

کارشناسان سازمان ملل یمن را صحنه بزرگترین بحران انسانی در جهان توصیف می کنند. بیش از 75 درصد از جمعیت یمن در حال حاضر به نوعی کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند. میلیون ها نفر از آنها نمی دانند که غذای بعدی آنها از کجا خواهد آمد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید