وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی روز پنجشنبه در پکن دیدار خواهند کرد

وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی روز پنجشنبه در پکن دیدار خواهند کرد

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه اعلام کرد وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی روز پنجشنبه در پکن دیدار خواهند کرد.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه گزارش داد که حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه ایران و فیصل بن فرحان همتای سعودی وی روز پنجشنبه در پکن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در چارچوب توافقات ماه گذشته در مورد احیای روابط دوجانبه و همچنین تبادل سفیران دو کشور انجام می شود.

پیشتر پایگاه خبری قاهره 24 به نقل از منابع ایرانی گزارش داده بود که وزرای خارجه عربستان سعودی و ایران احتمالا برای اولین بار پس از سال ها در روز پنجشنبه در پکن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

حدود سه هفته پیش، پکن از امضای توافقنامه بین ریاض و تهران در مورد ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین آنها استقبال کرد. مشروط بر اینکه وزرای امور خارجه دو کشور بعداً با یکدیگر دیدار و سپس طی دو ماه پس از امضای موافقتنامه، هیئت های دیپلماتیک مبادله کنند.

حسین امیرعبدالخیان و فیصل بن فرحان روز یکشنبه طی گفت‌وگوی تلفنی برای دیدار در روزهای آینده به توافق رسیدند.

این سومین گفتگوی تلفنی دو وزیر در هفته های اخیر پس از امضای توافقنامه است.

هیچ یک از طرفین تاریخ و مکان آن دیدار را اعلام نکردند، اما دو وزیر در گفت‌وگوی قبلی به توافق رسیدند و وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه با همتای ایرانی خود برای برگزاری دیداری دوجانبه در ماه مبارک رمضان موافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید