گلمی قهرمانی را از ایران گرفت، 2 سال محرومش می کنم


ساعت: 22:54
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905417

رئیس فدراسیون کشتی گفت: غلامی با اشتباه خود قهرمانی را از ایران گرفت و بدون شک او را 2 سال محروم خواهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا دبیر فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از مدال آوران بلگراد گفت: نمی خواستم صحبت کنم. از اشتباه امید سجاد غلامی کشتی گیر ایرانی عصبانی هستم. چون با اشتباهی که کرد قهرمانی را از ایران گرفت. این اولین بار برای این کشتی گیر نیست و فدراسیون جهانی می تواند او را محروم کند. اگر فدراسیون محروم نکند این کشتی گیر را 2 سال محروم می کنم.

وی افزود: ما تا به حال چنین تیمی نداشته ایم. از سال 1391 دیگر نداشتیم، تیم امید کشتی آزاد کشورمان 7 مدال کسب کرد. در سال 1377 که فدراسیون را بر عهده گرفتم، کشتی آزاد ایران در رده یازدهم قرار گرفت و امروز در آن جایگاه قرار دارد. اشتباه کشتی گیر کرجی را امروز اصلا نمی توان بخشید چون امروز به دروغ به کادر پزشکی مسابقات گفته حق با اوست و کاوه گفت سرش را بزن. این برای دهمین بار است که این کشتی گیر اشتباه می کند و من به هیچکس تعارف نمی کنم و بدون شک او را 2 سال محروم خواهم کرد.

منشی درباره تصمیمی که گرفت تصریح کرد: این تصمیم را گرفتم چون باعث شد امروز پرچم ایران به عنوان قهرمانی به اهتزاز در نیاید. می توانستیم به عنوان یک کشتی گیر قهرمان شویم اما به خاطر بی دقتی این کشتی گیر همه چیز به هم خورد. اتحادیه جهانی کشتی برای هیچکس احساس پشیمانی نمی کند و طبق قوانین، هر کشتی گیر بدون آگاهی سوزنی به بدنش تزریق کند دوپینگ محسوب می شود. در این شرایط بحرانی نمی توان حق را از باطل تفکیک کرد و باید امروز جامعه را آسوده خاطر می کردیم. آنقدر از این موضوع ناراحت بودم که 3 مسابقه وزن دیگر را ندیدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است.

رئیس فدراسیون کشتی درباره کشتی گیران گفت: امروز در این مراسم کشتی گیران مسن حضور دارند. به این ورزشکاران هم گفته ام که مدال المپیک مهم است. فرقی نمی کند چه رنگی باشد هر رنگی که باشد برای من ارزشمند است. کشتی گیران باید بدانند که 21 ماه تا المپیک باقی مانده و یک لحظه عبور می کنند و برای کسب مدال طلای المپیک تلاش کنند.

وی افزود: بزرگترین افتخار برای یک ورزشکار راهیابی به المپیک است و برای یک ورزشکار چیزی بالاتر از آن وجود ندارد. مدال طلای المپیک به کشتی گیر شسدانگ داده می شود. کشتی گیر باید همیشه تمرکز داشته باشد تا مدال را از دست ندهد. او باید بداند که یک اشتباه باعث از دست دادن مدال می شود. کشتی گیرانی چون غلامرضا تختی، محد، حسن یزدانی، گرا، سوریان و خادم ششدنگ بودند که مدال المپیک گرفتند و به حق خود رسیدند. امیدوارم سایر کشتی گیران نیز بتوانند در آینده به این راه برسند.

منشی خاطرنشان کرد: امروز پولی که برای کشتی گیران خرج می شود، پول بیتالمال است. پول فروش نفت و مالیات را در اختیار ما می گذارند و ما مجبور نیستیم هر کاری می خواهیم بکنیم و مهمانی کنیم. من شرمنده ارباب هستم که امشب اینقدر گاف زدند تا این قهرمانی به راحتی از ما گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید