فرق یحیی با ساپینتو چی بود که 6 جلسه محرومش کردی؟

فرق یحیی با ساپینتو چی بود که 6 جلسه محرومش کردی؟

با شیث رضایی کاپیتان سابق پرسپولیس درباره نتیجه نگرفتن این تیم در دو بازی اخیر و دیگر اتفاقات مربوط به این تیم به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید:

پرسپولیس از دو بازی اخیر خود تنها یک امتیاز کسب کرده است. نگران کننده نیست؟

نه اصلا. پرسپولیس در این فصل نتایج خوبی کسب کرده و یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می آید. همچنین فکر می کنم تیم ما سرحال نبود و در دو بازی اخیر عملکرد خوبی نداشت. ما نمی توانیم دروغ بگوییم و باید حقیقت را بگوییم. پرسپولیس در دو بازی اخیر عملکرد خوبی نداشته است اما فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد و تیم به مسیرهای برد بازگردد. شک نکنید تیم ما به پیشرفت ادامه می دهد و کیفیت بازی های پرسپولیس بالا می رود. نتایج این تیم خوب است و قطعا پرسپولیس مدعی اصلی عنوان قهرمانی خواهد بود.

به نظر شما بازیکنان جدیدی که اضافه شده اند توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند؟

تیم ما فصل گذشته در اکثر موقعیت‌ها با مشکل مواجه شد و با شناختی که از کادرفنی داشتم، تصور می‌کردم که شاهد یک تغییر اساسی در تیم خواهیم بود. اگر بخواهیم وضعیت فعلی پرسپولیس را نسبت به همین شرایط پارسال نگاه کنیم، خیلی خوب است و خیلی از آن وضعیت جلوتر هستیم. خریدهای انجام شده خریدهای خوبی است و مشخص است که او با برنامه و تدبیر وارد بازار شده و برای رفع نقاط ضعف خود تلاش می کند. از گل تا اوج خط حمله، شرایط تیم بسیار بهتر از سال گذشته است و این به من امید زیادی می دهد. بازیکنان جدید البته برخی از آنها قبلا در پرسپولیس بازی کرده اند و باتجربه به حساب می آیند، شرایط خوبی دارند و عملکردشان تا اینجای کار بسیار خوب بوده است.

لوکادیا نشان داده که مهاجم بسیار خوبی است اما در دو بازی اخیر کمتر در موقعیت گلزنی قرار گرفته است. به نظر شما مشکل از کجاست؟

خب رزومه این بازیکن خیلی خوب است و در تیم های معروف بازی کرده است. به نظر من او خیلی زود در ترکیب تیم قرار گرفت و توانست به پرسپولیس کمک کند. امیدوارم او گل های زیادی برای ما به ثمر برساند. پرسپولیس به چنین بازیکنی نیاز داشت و به نظر من لوکادیا می تواند ستاره لیگ شود به این می گویند خرید خارجی خوب. شما پول خوبی می پردازید و یک بازیکن با کیفیت از این طریق برای تیم شما کار خواهد کرد. با در نظر گرفتن قیمت لوکادیا، از همان ابتدا مشخص بود که او از چه بازیکنی با کیفیت صحبت می کند. در مورد خلق موقعیت هم باید بگویم که در مجموع تلاش پرسپولیس در دو بازی اخیر بسیار کم بوده است. برای خلق موقعیت باید زیاد تمرین کرد و خلق موقعیت برای گلزنی آسان نیست. همچنین برای ایجاد موقعیت های گلزنی باید یک هافبک طراح خوب در میانه زمین داشته باشید اما متاسفانه سوروس رفیعی هنوز نمی تواند به شرایط ایده آل برسد. سروش فوتبالیست باکیفیتی است اما من به شخصه انتظار بیشتری از او داشتم. بعد از جدایی بازگشت به پرسپولیس خیلی سخت است اما سروش باید توانایی های فنی بالایی داشته باشد که دوباره جذبش کرد. امیدوارم هر چه زودتر به فرم ایده آلش برسد چون پرسپولیس خیلی به او نیاز دارد.

ساپینتو به دلیل رفتارهایش دو جلسه تعلیق شد. در این مورد چه خواهید گفت؟

چه معجزه ای، در نهایت محرومیت شامل استقلال شد. آنقدر هم آنها را محروم نکردند، فکر می کردند هر کاری که می کنند درست است و هیچ کس به آنها کاری ندارد. فقط نمی توانم بفهمم حرکت ساپینتو با رفتار یحیی چه تفاوتی داشت وقتی سرمربی ما 6 جلسه محروم شد اما این بازیکن فقط 2 جلسه محروم شد. اگر هوادار پرسپولیس حرف می زند و اعتراض می کند به خاطر همین اتفاقات و دو رویی است. اما با شکسته شدن آن طلسم و محرومیت سرمربی استقلال، جای امیدواری وجود دارد.

به نظر شما پرسپولیس می تواند در این فصل قهرمان شود؟

به نظر من و با شرایط فعلی که از تیم های مختلف می شناسم، پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. در فصل قبل شرایط خاصی ایجاد شد و به نظر من پرسپولیس شایسته قهرمانی بود. پرسپولیس کادرفنی و بازیکنان باتجربه ای دارد و اصلا به تیم های دیگر فکر نمی کند. امیدوارم پرسپولیس با قدرت به لیگ ادامه دهد و در پایان فصل قهرمان شود.

در دوره قبلی حضور کی روش در تیم ملی اختلافات او با پرسپولیس و برونکو بسیار محسوس بود. اما اکنون خبری از این رفتارها و حاشیه ها نیست. در این مورد چه خواهید گفت؟

او احتمالا متوجه شده بود که این عوارض در نهایت به ضرر او و تیم ملی بوده است. کی روش به جای تمرکز بر روی تیم ملی، با برانکوها دست و پنجه نرم کرده و طبیعی است که هواداران پرسپولیس در کنار سرمربی آنها قرار بگیرند. الان هم اگر بخواهد این رفتارها و کارهای زشت را تکرار کند، طرف ماست. ما کاری به او نداریم اما اگر بخواهد حرف ناشایستی بزند جوابش را می دهیم. همچنین زمان کمی تا جام جهانی باقی مانده و فرصتی برای مبارزه با اهالی فوتبال ندارد وگرنه تا به حال با افراد زیادی وارد چالش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید