آقایان اصولگرا! یادت هست قطع کردی؟ / یادتان هست که استاد شجریان منزوی و مریض بود و شما تتلو را ادای احترام کردید؟ خودت را بشناس

آقایان اصولگرا!  یادت هست قطع کردی؟  / یادتان هست که استاد شجریان منزوی و مریض بود و شما تتلو را ادای احترام کردید؟  خودت را بشناس

روزنامه هم میهن در مطلبی کنایه آمیز می نویسد: تتلو فرصتی است تا اصولگرایان رفتار و عمق دید خود را بدانند، زیرا تجربه مهمی برای آنها بود. اینکه برای رسیدن به قدرت خود را به هر طناب پوسیده یا حتی شکسته ای حلق آویز کردند و اوج تخیل هنری شان همین آقای تتلو بود.

هموطن نوشت:

برخی هنوز اهمیت جذب اصولگرایان به تتلو را درک نکرده اند. اما جامعه ایران به برکت اصولگرایان حاکم، از چنان ظرفیت تغییر برخوردار است که خالق رسمی و مورد نظرشان کمرنگ می شود و در عین حال چهره مسئولان و دانشمندان و هنرمندان و اخلاق را منزوی می کنند.

این استقبال از امیرحسین مکسودلو و این تعاریف عجیب از او در تاریخ سیاسی این کشور باقی خواهد ماند، نه به این دلیل که او پس از رفتن به ترکیه این رفتار را انجام داد که باعث تحقیر جامعه ایران شد، بلکه به دلیل اینکه در همان زمان تتلو بود. شروع شد، همه می دانستند که او کسی بود که بعدها خود را در ترکیه نشان داد.

عکس یادگاری رئیس جمهور و نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم با امیرتتلو

تتلو فرصتی است تا اصولگرایان با رفتار و عمق دیدشان آشنا شوند، زیرا تجربه مهمی برای آنها بود. اینکه برای رسیدن به قدرت خود را به هر طناب پوسیده یا حتی شکسته ای حلق آویز کردند و اوج تخیل هنری شان همین آقای تتلو بود.

اگر یک گروه سیاسی در هر نقطه از جهان به گونه ای رفتار کند که در تضاد جدی با ارزش های آن باشد. دانش و درک سیاسی و اجتماعی خود را به صفر می رسانند و قطعاً باید هزینه سنگینی بپردازند.

حالا می توانید تصاویر جوایز آقایان به تتلو را در مراسمی خاص از این دست ببینید و بعد بررسی کنید و بفهمید که این آقایان در حال ادای احترام به تتلو و در عین حال منزوی کردن مردی مانند شجریان بودند. یا کنسرت شهرام ناظری غیر قانونی اعلام شد. این واقعیت محافظه کاران تاکنون تغییر مثبتی نداشته است. آنها باید به تتلو فرصت ارزیابی خود را بدهند. خداوند آنها را با چماق آزمایش کرده است. آزمونی که آنها تاکنون به طرز بدی شکست خورده اند.

تتلو یک فرصت به معنای دیگری است. او به نماد یا نقطه عطفی برای نسلی از جوانان ایرانی تبدیل شده بود که نه تنها خود، بلکه پدران و مادرانشان نیز زیر نظر نظام آموزشی و رسانه ها و مقررات این جامعه بودند. نسل قدیم این نسل نیز در این ساختار بزرگ شده اند. بنابراین فرصتی برای ارزیابی درست از واقعیت این نسل جدید که با ارزش های رسمی کاملاً بیگانه است از دست رفته است. برخی از آنها را در اعتراضات سال گذشته دیدید.

آوردن تتلو به ایران و حذف او از جامعه. واقعیت این نسل را تغییر نمی دهد، فقط شاید در چشمان شما کمتر دیده شوند. محاکمه تتلو هیچ یک از مشکلات شما را حل نمی کند، ما نمی دانیم که او به چه قیمت و هزینه ای از ترکیه برده شد، اما این فرصت خوبی به شما داد تا بدانید افراد زیادی هستند که حاضرند پول زیادی بپردازند. برای دیدن او یا کنسرت هایش در ترکیه. هیچ کس جز تتلو نمی توانست چنین واقعیتی را برهنه و حتی بدون خالکوبی به شما نشان دهد.

واقعیت این است که شما تتلو را به زندان خواهید برد و او را از جامعه منزوی خواهید کرد، دسترسی جامعه شناسان و روانشناسان به او را متوقف خواهید کرد و در نهایت از او قهرمانی از همان نسل خواهید شد که هیچ راهی برای درک هیچ یک از آنها وجود ندارد. جمله سنگین و احتمالا یک مصاحبه.

متاسفانه باید گفت که به احتمال زیاد این فرصت را به تهدید تبدیل خواهید کرد. اما به خاطر داشته باشید که نمی توانید کلمات و تعاریف خود، عکس ها و فیلم های خود را با آن از تاریخ و حافظه افراد پاک کنید.