یک پاسخ و برخی ابهامات / خالص دریافتی در یک سال 1 میلیون تومان است!

ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782701

در حالی که روز گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان در اطلاعیه ای به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق معلمان عذرخواهی کرد، اما هنوز تکلیف این معلمان مشخص نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، در چند روز اخیر جمعی از معلمان مناطق فقیرنشین با گلایه از پرداخت نشدن حقوق 14 ماهه خود به رسانه های استانی برای انعکاس این موضوع شکایت کردند. معلمان می گویند که در 14 ماه گذشته هیچ پولی از آموزش و پرورش دریافت نکرده اند و معیشت آنها در تنگنا قرار دارد.

انعکاس این خبر و توئیت یکی از خبرنگاران روزنامه ایران مبنی بر پرداخت بدهی معوق این معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش اما کمبود آموزش و پرورش استان، روابط عمومی، آموزش و پرورش را برانگیخت. بیانیه ای در این رابطه

در این بیانیه آمده است:

معلمانی که در خبر منتشر شده از جمله نیروهای خریدار خدمات آموزشی از بخش خصوصی هستند. از محل پرداخت قرارداد به کارکنان مذکور کسری اعتبار تأمین می شود، اما با توجه به پایان یافتن مدت قرارداد منعقده با شرکت طرف قرارداد، پرداخت و تسویه حقوق آنان مستلزم هماهنگی با ذیحساب و دیوان محاسبات کشور است. رعایت قوانین و مقررات مالی

ضمن عرض پوزش از معلمان محترم بابت مشکل پیش آمده به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات لازم، پیگیری های لازم در این خصوص عادی شده و مشکل برطرف و مبلغ قرارداد به حساب همکاران محترم

حقوق یک میلیونی برای 12 ماه تدریس!

اما این پایان ماجرا نبود و پیگیری های خبرنگار آناناج از معلمان محروم نشان می دهد در چند روزی که این خبر در رسانه ها منتشر شد، خبری از دلجویی و پیگیری آموزش از سوی این معلمان نبود.

یکی از معلمان مناطق فقیرنشین در گفت و گو با خبرنگار آنایی گفت: طبق قراردادی که سال گذشته بسته بودیم. در سال تحصیلی گذشته حقوق و حق بیمه پرداخت نشده و تنها در سال تحصیلی 99-1400 مبلغ یک میلیون و 400 هزار تن پرداخت شده است که از این میزان 400 هزار تن حق بیمه پرداخت کرده و درآمد خالص ما در سال تحصیلی گذشته بوده است. 1 میلیون …

وی ادامه داد: بدیهی است که این مشکل به دلیل اتمام قرارداد با بخش خصوصی به وجود آمده است، اما چرا سال گذشته که قرارداد را امضا کردیم و پول در حساب آموزش و پرورش بود، به ما حقوق ندادند؟ 14 ماه بدون حقوق؟

در صورت بروز حادثه در کلاس چه کسی مسئول است؟

معلم دیگری از یک منطقه محروم که در شرایط مشابه تدریس می کند، به آنایی گفت: «از آنجایی که دانش آموزان کمتری در کلاس های ما هستند، ما شخصاً تدریس می کنیم، اما هیچ قرارداد یا تعهدی نداریم. اگر برای یکی از دانش آموزان کلاس اتفاقی بیفتد، چه کسی مسئول است؟

وی ادامه داد: از اول مهر به ما گفتند در کلاس ها حاضر شوید اما خبری از قرارداد و حقوق نبود. بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی، هنوز نه با ما قرارداد می بندند و نه تکلیف ما را روشن می کنند، هیچکسی که قبلا او را در سال 91 استخدام کرده، اما ما را نمی شناسند.

این معلم در پاسخ به این سوال که آیا در چند روز اخیر آموزش و پرورش را پیگیری کرده اید، گفت: عذرخواهی را در رسانه ها خواندیم اما هنوز کسی به ما نگفت که چه زمانی معوقات پرداخت می شود و قرارداد بسته می شود.

این در حالی است که به نظر می رسد انگشت اتهام به سمت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است; زیرا علیرغم قرارداد معلمان در سال گذشته و پرداخت حقوق از سوی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل از پرداخت حقوق معلمان خودداری کرد و امسال نیز با تخلفات آشکار معلمان بدون قرارداد و تعهد به مدارس مناطق فقیرنشین اعزام شدند. و بعد از دو ماه نه با معلمان قرارداد بست و نه حقوقی از سال تحصیلی پرداخت کرد.

حال مدیر و کادر آموزش و پرورش استان باید به این سوال پاسخ دهند که چرا با وجود قرارداد سال گذشته حقوق معلمان را پرداخت نکرد و چرا آنها را به کلاس ها فرستاد با وجود اینکه برای سال تحصیلی جدید قراردادی وجود ندارد. عهده دار شدن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید