20 عضو الشباب در سومالی کشته شدند


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894714

تلویزیون رسمی سومالی از کشته شدن حداقل 20 نفر در حمله گروه تروریستی الشباب خبر داد. در این حمله تروریست ها هفت کامیون مواد غذایی را نیز به آتش کشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت اسپوتنیک، تلویزیون رسمی سومالی از کشته شدن 20 نفر در حمله شب گذشته گروه تروریستی الشباب در حران خبر داد.

تلویزیون رسمی سومالی از کشته شدن حداقل 20 نفر در حمله گروه تروریستی الشباب خبر داد. در این حمله تروریست ها هفت کامیون مواد غذایی را نیز به آتش کشیدند.

پیش از این وزارت بهداشت سومالی بیانیه ای درباره افزایش قربانیان حمله تروریستی الشباب به هتلی در موگادیشو (پایتخت سومالی) صادر کرده بود. بر اساس اعلام وی در نتیجه این حمله تروریستی 21 نفر جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت سومالی نیز از زخمی شدن 117 نفر دیگر در این حمله تروریستی خبر داد.

لازم به ذکر است که الشباب یک گروه تروریستی مسلح مرتبط با شبکه القاعده است و تاکنون عملیات های تروریستی زیادی را انجام داده که منجر به کشته شدن صدها نفر در آفریقا شده است. الشباب بارها به نیروهای دولتی و نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در موگادیشو، پایتخت سومالی حمله کرده و چندین عملیات خونین را در دیگر مناطق آفریقا انجام داده است.

الشباب برای حمله به واحدهای اتیوپیایی در مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی (AMISOM) برنامه ریزی کرده است و نیروی هوایی اتیوپی بارها به الشباب در سومالی حمله کرده است. نیروی اتحادیه آفریقا در سومالی توسط سازمان ملل پشتیبانی می شود و نزدیک به 20000 سرباز که شهروندان اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آنجا مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید