قیمت بیت کوین امروز 29 سپتامبر 1401 کاهش یافت

قیمت بیت کوین امروز 29 سپتامبر 1401 کاهش یافت

روز جدید قیمت بیت کوین در معاملات امروز با 7.4 درصد کاهش به 18273 دلار رسید.

تصمیم بانک های مرکزی سراسر جهان از اروپا تا ایالات متحده در هفته جاری برای تشدید شرایط پولی، ارزش ارزهای مجازی را کاهش داده و قیمت بیت کوین را به پایین ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسانده است.

بزرگترین ارز مجازی جهان در معاملات امروز 7.4 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 18273 دلار رسید. این کمترین رقم از ژوئن است، زمانی که پلتفرم وام دیجیتال سلسیوس ورشکست شد. ارز مجازی اتر نیز با کاهش 6.6 درصدی در حدود 1300 دلار معامله شد.

به دنبال تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره در روز چهارشنبه، سرمایه گذاران انتظار نوسانات بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال دارند. افزایش نرخ بهره نقدینگی را که بخش ارز مجازی بر آن استوار است، از بین می برد.

ارزش اتر به عنوان دومین ارز مجازی بزرگ جهان به کمترین مقدار خود در 2 ماه گذشته رسیده است.

تحقیقات نشان می دهد که تمایل به ارزهای دیجیتال به طور کلی کاهش یافته است. طبق گزارش گوگل ترند، از زمانی که قیمت بیت کوین در سال جاری به 20000 دلار کاهش یافت، نرخ تقاضا برای ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

ارزش بازار این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 70 میلیارد دلار کاهش یافته و به 941 میلیارد دلار رسیده است که بسیار کمتر از اوج 3 تریلیون دلاری سال 2021 است.

بیت کوین امسال 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.