“نفوذی ها”؛ اولین متهم خرابکاری در تلویزیون و رادیو چه کسی بود؟

پس از پخش این عکس ها در کانال تلگرامی «صابرین نیوز» که شامل رسانه ها می شودراآنها را نزدیک به قدرت می دانندراشود در این خبر نوشت: هیچ هکی در کار نبوده است. تمام فایل هایراآنهایی که قرار است پخش شوند قبلاً تحویل داده شده اندراو پس از تایید انتقال در جهت هادی که برنامه را می نویسد وارد فضای Ampex می شودرابا توجه به ثبات برنامه، تقریباً به طور قطع عامل “نفوذ” عوامل پخش است که پایان این قطعه را اضافه کرده اند. پس از اینکه کارگردان تصویر را از این قطعه به استودیو منتقل می کند، تصویر آیتم همچنان در پیش نمایش تلویزیونی پشت مجری قرار دارد که سپسرافایل زیر … این تایید می کند که هک نشده است بلکه قبلاً توسط خرابکاری اضافه شده استراهستند شخصی که این مورد را در پخش تأیید می کند لزوماً شخصی نیست که خرابکاری را انجام داده است، بلکه قطعاً شخصی است که به سرور پخش دسترسی پیدا کرده است.

واکنشی که از این رسانه امنیتی می شودرانشان داده خواهد شدراداد این “پروژه تاثیر” که در این سالرابر مبارزه با آنها تاکید می شود، به نقاط حساسی می رسد و این سوال پیش می آیدراآورد که چنین گروهیراچگونه و چرا هنوز از بین نرفته است؟رابه دلیل تکرار مضامین مشابه هستندرااین تیم را آوردرانهادهای امنیتی باید تلاش خود را برای تامین حداقل امنیت رسانه ملی افزایش دهند. نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که برخی از نیروهای تأثیرگذار که از ابتدای انقلاب تاکنون ویران کردند، هستند.رادلیلش هم ضربه نخوردن استراآنها از پوسیدگی محافظت می شوندراهستند او ادامه دادرابا منصور راست بگورابدهی را پرداخت کندرابخوانش

بخشی از نفوذراحفظ می شوندراهستند

منصور حکیتراپور» نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی و تحلیلگر مسائل امنیتی درباره نفوذ گفت.رایک عامل پخش فیلم شویدراخبر کثیف در صدا و سیما می رود سراغ خبرنگار «آرمان مروز».راوی می گوید: در ابتدا باید از مسئولان رسانه ملی بخواهیم که برای اقناع افکار عمومی در مورد مسائلی مانند هک یا نفوذ به صدا و سیما تلاش کنند تا پاسخ قانع کننده ای پیدا کنند.راآن را به شهروندان بدهید تا مردم بدانند پروژه چیستراآه صورتراقطعا با کارکنان سایبری و صدا و سیما الکترونیک مواجه هستندراآنها می توانند از هک و حتی آنچه که نفوذ در نظر گرفته می شود جلوگیری کنندراآنها می توانند آن را به هر طریقی که می خواهند پیش ببرندراآنها می توانند فیلم را بازی کنندرابرای جلوگیری از مبتلایان.»

او موضوع لزوم شفافیت را مطرح کردراچگونه و چگونه این کار انجام می شود؟ ادامه داردراده: «در این بین یک سوال پیش می آیدراو این است که این گروهراچگونه وارد رادیو و تلویزیون شدند؟راو هدف چیست؟راشفاف بسازید و ادامه دهیدرادر این نوع موارد که جامعه آن ها را حساس می داند باید نحوه عمل در این گونه موارد توضیح داده شود. چنین مشکلاتی در همه جای دنیا وجود داردرابدون هک یا نفوذ به ساختار پخشرااین ممکن است نشانه ای از ناامنی کشور باشد زیرا تعریف ما از امنیت شامل تمام جنبه های کشور می شودرابگیر.”

حقیقتراپور با توضیح در این مورد که جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب با گروهرامنافقین و خرابکارانراادامه داردرابده: «جمهوری اسلامی ایران زمانی که به قدرت رسید، همیشه توسط افراد صاحب نفوذ بودراکسانی که می خواستند به انقلاب و مردم آسیب برسانند با هم برخورد کردندراما همچنان با همین مشکلات روبرو هستیمراما کسانی هستیم که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی همیشه علیه آنها کار می کنندراهمین کار را با برنامه انجام دهیدراهمچین تیمیرابعضی ها را نابود می کندراانجام داد پس از عملیات اطلاعاتی و درگیری‌های داخلی قاطع باعث متلاشی شدن این گروه شدراتروریسم و ​​خرابکاری به بسیاری از رهبران تبدیل شدندرااز این گروهراچادرهایشان را رها کردند و از ایران گریختند. در این مورد باید اضافه کنیم که در حال حاضر گروهرانفوذی و خرابکاران بهرادلیلش هم این است که ضربه بزرگی نمی خورند و غیرهرانوعی حفظ شده استراو در مجموعهرااعضای مختلف سیستم حضور دارند و خرابکاری می کنندراحملات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید سرمایه گذاری شوندرادرخواست و بررسیراحالت های خاص آسیبراآنها را از ورود به کشور مسدود کنید.»

این فعال سیاسی اصولگرا برای چه راهیراچیزی برای جلوگیری از نفوذ پیشنهادی وجود دارد، میرااو می گوید: «نکته این است که مردم دیگر شاهد چنین صحنه ای نیستندراو آن را به طوری که رسانه هاراکشورهای خارجی باید از چنین مشکلاتی استفاده کنند. براتردید باید ترتیبی باشد که مسئولان صدا و سیما در ساختار این مجموعه به کار می برندراراه باز کردنراتداخل باید مسدود شود. زیرا این مشکل تکرار می شود و اتفاق می افتدراوی گفت که مقامات امنیتی باید به این گونه مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

ما هیچ پولی برای مقابله با خرابکاری در صدا و سیما نداریم

این را یک منبع آگاه گزارش کرده استراویگو جزئیات هک تلویزیون شب گذشته را با خبرگزاری دولتی در میان گذاشت. ایرنا نوشت: منبعی در سازمان صدا و سیما از نتایج اولین بررسی مطلع شدراوی درباره هک صدا و سیما گفت: تحقیقراحروف اول نشان داده شده استراپخش فایل آلوده در اخبار ساعت 21 شنبه ناشی از هکرامرداد شبکه خبر بود. پشت صحنه برخی از تولیدات خبریراشایعات و حساب های منتشر شدهراسازمان ها، برخی گروه هاراو جریانرابه دنبال تضعیف مدیریت سازمان صدا و سیماراوی اعلام کرد که پس از هک 7 بهمن 1400 هیچ یک از نهادهای مسئول حتی یک ریال برای ایمنی ندادند.راشبکه سازمان کمکی نکرد، گفت: تحقیقراسلام Forensic Hack در سال گذشته متوجه شد که مهاجم از ژوئن 1400 در شبکه سازمان حضور داشته و از روند محافظت شده است.راساخت شبکه های تلویزیونی موفقیت آمیز است. اما شبکه خبر به دلیل خبری بودنش مقرون به صرفه استراخاصرااو پس از حادثه اخیر در امان استرااین یک سازه است.

دیدگاهتان را بنویسید