پاسخ رادیو و تلویزیون در حاشیه برنامه میدون.

بسمه تعالی

وی در پی انتقاد از اختصاص شش میلیارد تن برای ساخت برنامه میدون محصول شبکه سوم سیما یادآور شد:

برنامه میدون گامی در جهت شناسایی و معرفی صاحبان ایده، نخبگان و کارآفرینان است، بنابراین طبیعی است که یکی از حامیان این برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد. زیرا بسیاری از وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها با توجه به رسالت و موضوع برنامه ها از رسانه ملی در برنامه سازی حمایت می کنند. بنابراین دریافت این کمک غیرطبیعی نیست و خارج از حوزه فعالیت رسانه ملی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

به طور مشخص؛ یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت اشتغال و کارآفرینی است. به همین ترتیب مساعدت وزارت کار برای شبکه سه و برنامه پیش بینی شده در این شبکه منطقی، قانونی و بر اساس تعهد ذاتی این وزارتخانه است.

سند حقوقی مساعدت مذکور دقیقاً بند «ح» ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 2 مهرماه 1395 هیئت وزیران می باشد.

پاراگراف گفته شده؛ تاکید می کند که «کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده. (5) قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند یک درصد از وام های هزینه ای خود را به استثنای فصول (1، 4 و 6) به موجب قرارداد معین با صدا و سیما، صرف ایجاد برنامه های فرهنگی، آموزشی و فرهنگی نمایند. اطلاعات “.

انتظار می رود رسانه ها به جای اینکه صرفاً با تکیه بر شنیده ها یا سلیقه شخصی، آگاهی عمومی را سرزنش و تشویش کنند، با اطلاعات و دانش، موضعی منصفانه و حرفه ای در قبال رویدادها اتخاذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید