حقوق کارمندان و مستمری بگیران در مهرماه چقدر خواهد بود؟

حقوق کارمندان و مستمری بگیران در مهرماه چقدر خواهد بود؟

بررسی لایحه افزایش دستمزد کارمندان و مستمری بگیران از سوی دولت به تعطیلی یک هفته ای مجلس موکول شد.

خبرها حاکی از آن است که بررسی این لایحه تا 17 آبان ماه موکول شده است. این در شرایطی است که فعالان صنفی بازنشستگان انتظار داشتند این لایحه با سرعت بیشتری در مجلس نهایی شود.

نمایندگان مجلس وعده دادند که کار بررسی و تصویب نهایی دیروز یکشنبه به پایان خواهد رسید. این لایحه پس از تصویب در شورای نگهبان اجرایی می شود.

هفته گذشته حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: هنوز قانون را تمام نکرده ایم و هفته آینده هم مجلس نخواهیم داشت.

وی افزود: دولت اعلام کرده است که یک ماه به صورت علی الحساب به مهر پرداخت می کنیم. باید تشکر کنم، یعنی قبل از اینکه قانون شود به همه مسئولیت می دهیم.

رئیس کمیته برنامه و بودجه تصریح کرد: نیازی به تصویب قانون و سقوط برج نیست، حقوق ماهیانه به صورت علی الحساب پرداخت می شود. آقای میرکاظمی به من گفت که ما این کار را می کنیم.

پیش از این مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره زمان اجرایی شدن افزایش حقوق سربازان و سربازان وظیفه و مستمری بگیران گفته بود: اعتقاد بر این است که از آنجایی که میزان افزایش افزایش یافته است، از ابتدای سال جاری اجرایی شود. اکتبر.

بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: از آنجایی که دولت مصمم به اجرای این طرح است، مبالغ مربوطه را به حقوق ماهانه کارکنان و مستمری بگیران اعمال خواهد کرد.

وی قول داد حقوق مهرماه پرداخت شود و پس از نهایی شدن در مجلس و تعیین میزان دقیق، مابه التفاوت در ماه های باقی مانده اعمال شود.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته گزارش نهایی کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد لایحه فوق العاده تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و ارتش منتشر شد. یک فوریت این لایحه در جلسه علنی 17/07/1301 به تصویب رسید که با تصمیم 24 مهرماه در صحن علنی مجلس برای اجرای برخی تغییرات به کمیسیون برنامه و بودجه بازگردانده شد.

در نهایت عنوان این لایحه به «اصلاح قانون بودجه 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری» تغییر می یابد. بر اساس آیین نامه صحن علنی مجلس، بررسی این لایحه به ترتیب دوم امروز چهارشنبه 27 مهر 1401 (پس از بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و مراقبت اجتماعی) است.

دیدگاهتان را بنویسید