آخرین وضعیت طرح همسان سازی حقوق معلمان

آخرین وضعیت طرح همسان سازی حقوق معلمان

قاسم احمدی لشکی در حاشیه افتتاح و رونمایی از پروژه های شهرستان شازند در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح یکسان سازی حقوق فرهنگیان گفت: در برنامه هفتم توسعه به یکسان سازی توجه شد. حقوق فرهنگیان و مستمری بگیران و باید ظرف سه سال اجرا شود. ساخت و ساز در مراحل طی سه سال برنامه ریزی شده است و در این سال 40٪، در سال آینده – 30٪، 30٪ در سال 1405 افزایش می یابد.

وی با اشاره به تعداد معلمان جذب شده در سال جدید افزود: امسال آزمون اولیه برگزار و نتیجه اعلام شد و نیاز به استخدام 28 هزار و 800 نفر داریم در حالی که جذب سه برابر شده و از سال قبل مصاحبه ها آغاز شده است. این روز در دو ماه آینده اعلام خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روز چهاردهم اردیبهشت ماه آزمون کیفی دیگری برای معلمان پیش از خدمت، مشاوران، بهورزان و معلمان ورزش برگزار شد. 19176 نفر و سه برابر ظرفیت دارد. نتایج تا ماه آینده اعلام خواهد شد و توسط متخصصان ارزیابی خواهد شد. مصاحبه شروع می شود.

احمدی لشکی بیان کرد: در 8 اردیبهشت ماه آزمون دیگری برای دوره دبیری برگزار می شود و بیش از 24 هزار داوطلب برای این آزمون حضور دارند و در روزهای 16 و 19 اردیبهشت آزمون دوره فرهنگیان از 30 هزار نفر جذب شده در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. و بیش از 2000 نفر در دانشگاه شهید رجایی تربیت مشغول به کار شده اند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در طرح 2100 شهید رجایی پروژه چمن مصنوعی افتتاح شد که بدون کمک خیرین نمی توانیم کاری انجام دهیم. این رقم در سال گذشته به 8 هزار میلیارد تومان رسید و دولت باید به اندازه مشارکت خیرین کمک کند.