تفاوت رتبه بندی معلمان با همسان سازی حقوق معلمان توسط وزیر

تفاوت رتبه بندی معلمان با همسان سازی حقوق معلمان توسط وزیر

یوسف نوری با تمجید از عملکرد معلمان به ویژه در دوران ولیعهد گفت: معلمان ما از طریق مجازی سازی از امکانات خود برای بهبود آموزش استفاده کرده اند. خانواده ها به همراه معلمان به آموزش کمک و ترویج کردند. اکنون افتتاحیه است و من خواهش می کنم از این استقبال استقبال شود و دانش آموزان طبق پروتکل های بهداشتی به مدرسه بیایند. در مدارس روستایی هم اکنون وضعیت آموزش مستقیم بهتر است.

وی در خصوص آخرین اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: سند تحول بنیادین در سال 1390 تصویب شد که در آن بر کیفیت آموزش و افزایش رقابت و انگیزه معلمان تحت عنوان ارتقای شایستگی ها و شایستگی ها تاکید شده است. حرفه معلمی و بحث رتبه بندی. افزایش یافته و متعاقباً بر سایر اسناد زنجیره ای از جمله قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی ابلاغی مدیریت تاکید شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال های 1393 و 1398 اقداماتی برای احیای حقوق معلمان با عنوان رتبه معلمی انجام شد اما این امر سیستماتیک نبود.

نوری گفت: دولت دوازدهم لایحه رتبه بندی را اواخر سال 99 به مجلس ارائه کرده بود که اخیراً به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و به هیئت امنا ارسال شده است. این باید انجام شود.

وی افزود: تفاوت رتبه بندی و جذب در این است که رتبه بندی در راستای ارتقای کیفیت نظام آموزشی انجام می شود و ارزش اقتصادی دارد. در واقع با ارتقای کیفیت آموزش، تولید ناخالص ملی و شاخص های توسعه سرمایه انسانی افزایش می یابد و محرومیت ها کاهش می یابد، زیرا پیشرفت و توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش می گذرد و اساسی است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هر چه سرمایه گذاری در این بخش بیشتر شود، برگشت پذیری آن بیشتر است. در واقع می توان گفت که رتبه بندی کلید اصلی این امر است. دومین پیامد اقتصادی رتبه بندی این است که بر حقوق و مزایای معلم تأثیر می گذارد.

نوری با تاکید بر اینکه همسان سازی موضوع دیگری است و خوشبختانه بحث انصاف در پرداخت ها هفته گذشته در هیئت دولت مطرح شد و تاکید شد که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصمیم گیری در مورد رتبه بندی در هیات امنا در حال بررسی است و در حال کار بر روی آیین نامه ای هستیم که بخشی از آن به صلاحیت ها و معیارهای رتبه بندی اختصاص دارد. رتبه بندی بلافاصله بعد از قانون

وزیر آموزش و پرورش درباره چالش های بازگشایی مدارس نیز گفت: طبق یک رسم دیرینه معمولا هر اتفاقی مانند برف یا آلودگی هوا را تعطیل می کنیم. ما به جای پیشگیری و ارتقای آگاهی و سواد سلامت دانش آموزان، مدارس را تعطیل می کنیم. زمان یادگیری ما به طور کلی خوب است، اما این اصلا خوب نیست که استراحت کنیم و اجازه دهیم بچه ها با موقعیت های جدید آشنا نشوند و برای رویارویی با آنها آماده نباشند.

نوری افزود: نزدیک به دو سال است که مدارس تعطیل شده و این فرصت ها و فرصت های یادگیری در فضای مجازی به طور کامل در اختیار دانش آموزان ما قرار نگرفته و نمی توان از این طریق استعدادها را شکوفا کرد. فرآیند یادگیری در این فضا آنطور که باید باشد نیست و دانش آموزان به آنچه که می خواهند دست نمی یابند.

دیدگاهتان را بنویسید