«آلن سارد» تهیه کننده فرانسوی به تجاوز جنسی متهم شد

به گزارش خبرگزاری موج


اتهامات این 9 زن علیه آلن سارد تهيه كننده 72 سال در آستانه آغاز جشنواره فیلم کن منتشر شده، جشنواره ای که این تهیه کننده 50 اثر از جمله برنده نخل طلای پیانیست اثر رومن پولانسکی و جاده مالهالند اثر دیوید لینچ را به نمایش گذاشته است.

این اتهامات مربوط به سال های 1985 تا 2003 است و همه آنها توسط بازیگرانی مطرح شده است که هویت آنها فاش نشده است، به جز آنلیس هسمه و لارنس کوت. یک موضوع مشترک در میان این اتهامات این است که زنان با آلن سارد به صورت مخفیانه ملاقات کرده اند تا در مورد نقش های احتمالی در دفتر، خانه و سایر مکان های نامعلوم صحبت کنند.

ژاکلین لافون، وکیل این تهیه کننده پرکار فرانسوی، بیانیه ای رسانه ای صادر کرد و مجله ال را متهم کرد که از سارد بازجویی کرده است، بدون اینکه نام یا جزئیات زنان متهم کننده این اتهامات را فاش کند که بیشتر آنها به 40 سال قبل باز می گردد. او برمی گردد تا مسئولیت را بر عهده بگیرد.

«لافونت» اعلام کرد که «آلن سارد» از این اتهامات واهی عصبانی و ویران شده است زیرا رفتار منتسب به او را نمی پسندد و برای او کاملاً بیگانه است.

فعالیت حرفه ای آلن ساردت به دهه 1970 برمی گردد و فیلم هایی از ژان لوک گدار، کلود سوت، آندره تکینت، آلن کورنو، برتراند بلو و برتراند تاورنیه را تولید کرده است. او شرکت تولید فیلم خود Les Films Alain Sarde را در سال 2004 فروخت و حدود یک دهه پیش تولید را کنار گذاشت.

این خبر در حالی منتشر شد که مجله فرانسوی “Mediapart” با انتشار مطلبی با عنوان “#MeToo: The Silent of Information” شایعه انتشار فهرستی از 10 مرد فعال در صنعت سینما که متهم به آزار جنسی این فیلم بودند را تکذیب کرد. جشنواره کن انجام داد

پیش از این اعلام شده بود که فهرست محرمانه 10 کارگردان و بازیگر مردی که از صنعت سینما سوء استفاده کرده اند در جریان جشنواره فیلم کن علنی می شود، رویدادی که می تواند جشنواره را با چالش بسیار بزرگی روبرو کند.

بر اساس گزارش‌های مجله فیگارو و Le Canard enchaîne، برگزارکنندگان کن یک تیم مدیریت بحران برای پاسخگویی به این اتهامات تشکیل داده‌اند و مقامات کن ممکن است مجبور شوند برخی از فیلم‌ها را پس بگیرند، اگر نام‌هایی که قرار است در فیلم‌ها فاش شود، ظاهر شود. برنامه جشنواره را حذف کنید. البته تیری فرمو مسئول ایجاد چنین تیم منتقدی در کنفرانس مطبوعاتی ابتدای جشنواره کن نبود.

فیلم کوتاه فرانسوی «Moi Aussi» (#من هم) درباره خشونت در صنعت سینما چهارشنبه در روز افتتاحیه کن به نمایش در می آید. این فیلم کوتاه که توسط بازیگر و فعال فرانسوی Judith Guedrech ساخته شده است، از سخنان بسیاری از همکاران استفاده می کند و روایت های شخصی متفاوتی را به هم می پیوندد.

گودرشت، 52 ساله، اولین بار در فوریه سینمای فرانسه را تکان داد، زمانی که کارگردانان فرانسوی ژاک دویون و بنوا ژاکو را متهم کرد که در دهه 1980 زمانی که نوجوان بود به او تجاوز کردند. گودرش مدتی بعد با سخنرانی در مراسم معتبر جوایز سزار در فرانسه، اتهامات خود را دنبال کرد و در آن مدعی شد صنعت سینما جبهه ای برای استثمار بازیگران زیر سن قانونی است.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها