اتحادیه فوتبال انگلیس با VAR موافقت کرد

در حال حاضر 5 شرکت مورد تایید فیفا برای اجرای VAR هستند که یکی از آنها آمریکایی است و نمی توانیم با این شرکت همکاری کنیم. یک شرکت دیگر متعلق به رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل از گزینه های فدراسیون فوتبال حذف شده است. شرکت دیگر روسی محسوب می شود اما در آمریکا ثبت شده است بنابراین امکان همکاری با آن وجود ندارد.

فدراسیون فوتبال اکنون بین دو گزینه باقی مانده با EVS که یک شرکت بلژیکی است برای امضای تفاهم نامه طرفین به توافق رسیده است. این شرکت در زمینه تجهیزات تلویزیونی فعال است و با صدا و سیما، گمرک و برخی دیگر از موسسات در ایران همکاری می کند.

بر اساس اطلاعاتی که ایسنا از طریق یک مقام آگاه در اتحادیه فوتبال انگلیس به دست آورده است، فدراسیون فوتبال تا 9 روز دیگر 17 داور ایرانی را برای گذراندن دوره های مرتبط با VAR به قطر زیر نظر مدرسان فیفا راهی قطر می کند. البته این دوره ربطی به آموزش داوری ندارد چون آن آموزش بعدا انجام می شود.

طبق استعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از فیفا، هیچ الزامی وجود ندارد که تمام مسابقات لیگ به طور همزمان با استفاده از سیستم VAR برگزار شود. به عبارت دیگر، فدراسیون فقط می تواند مسابقاتی را انجام دهد که در ورزشگاه های مجهز به VAR با استفاده از این سیستم انجام می شود و سایر مسابقات بدون این سیستم انجام می شود و بعداً VAR در ورزشگاه ها اجرا می شود. بنابراین، می توان امیدوار بود که در فصل آینده تعدادی بازی با VAR برگزار شود.

بر اساس اطلاعاتی که این منبع در فدراسیون فوتبال ارائه کرده است، پس از امضای تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال و شرکت EVS، باشگاه ها یا ورزشگاه داران در ایران باید با این شرکت قراردادی برای نصب تجهیزات لازم در ورزشگاه امضا کنند. . تعداد دوربین‌های نصب‌شده در ورزشگاه حداقل یک دوربین است، اما ممکن است برخی از استادیوم‌ها از دوربین‌های بیشتر از حداقل اعلام شده استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید