اداره غزه باید در دست تشکیلات خودگردان باشد

مکرون در گفتگو با نتانیاهو:

رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار مدیریت پس از جنگ نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری موج


آژانس خبری فرانسه وی در همین راستا گزارش داد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در گفت و گوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل مشورت کرد

مکرون در این تماس تلفنی از جنبش حماس او می خواست با پیشنهادی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا ارائه کرده بود، موافقت کند.

وی افزود: این توافق باید چشم انداز معتبری برای اجرای راه حل «دو دولتی» ایجاد کند. زیرا این راه حل تنها راه حلی است که می تواند ضمانت های امنیتی لازم را برای اسرائیل فراهم کند و خواسته های مشروع فلسطینیان را برآورده کند.

مکرون همچنین گفت: گروگان ها (اسرای صهیونیست در نوار غزه) از جمله 2 شهروند فرانسوی باید بالاخره به آغوش خانواده هایشان بازگردانده شوند و رنج فلسطینیان در غزه نیز پایان یابد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اصلاح و تقویت باید اداره غزه را که باید جزء لاینفک دولت آینده فلسطین باشد، به دست گیرد.

مکرون همچنین «نگرانی عمیق خود را در مورد پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران» ابراز کرد و متعهد شد که در کنار متحدان فرانسوی به فشار بر تهران برای انجام تعهداتش ادامه دهد.

این در حالی است که پس از خروج آمریکا از برجام در سال 2018 و سوء نیت اروپایی ها برای بهره مندی ایران از این توافق، ایران به تدریج اجرای تعهدات هسته ای خود در این توافق را کاهش داده است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها