دستگیری 200 فعال فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین

بر اساس این گزارش، مهند کراجه، رئیس گروه حقوق بشر حامیان عدالت، دستگیری‌های سیاسی در کرانه باختری را بی‌سابقه و محکوم کرد.

وی همچنین افزود: دستگیری های سیاسی در روزهای گذشته شاهد بیشترین سرکوب و قانون شکنی بوده است و سال 2022 سالی است که سازمان خودگردان بیشترین سرکوب را علیه فعالان و نیروهای مقاومت به کار گرفته است.

کارایی همچنین پیش بینی کرد که تعداد زندانیان سیاسی از 200 زندانی فراتر رود که اکثر آنها زندانیان آزاد شده و 26 دانشجو هستند که توسط سازمان های خودگردان از دانشگاه های کرانه باختری دستگیر شده اند.

رئیس گروه وکلای عدالت تاکید کرد: مواردی از شکنجه در زندان های سازمان های خودگردان و مراکز امنیتی و دستگیری های سیاسی وجود دارد که این سازمان ها خارج از چارچوب قانون انجام می دهند.

وی همچنین افزود: سازمان خودگردان در نظر دارد با دستگیری سیاسی فعالان و نیروهای مقاومت را بترساند و آنها را به بهانه های واهی و تشکیل پرونده بازداشت کند.

کارای در عین حال، سالگرد تأسیس حماس را دلیلی برای دستگیری فعالان سازمان های خودگردان عنوان کرد و افزود: دستگیری های سیاسی به آشتی فلسطین در الجزایر آسیب می زند و بر صلح ملی تأثیر می گذارد.

لازم به ذکر است که دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با سی و پنجمین سالگرد تأسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دستگیری حامیان و فعالان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تشدید کرده است.

در همین راستا، اخیراً تشکیلات خودگردان فلسطین، عدنان الحصری، یک زندانی آزاد و از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اهل طولکرم را بازداشت کرد.

بکر الخسری، پسر این عضو حماس، گفت که مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین پدر او را دستگیر کردند.

وی در عین حال ادامه دستگیری های سیاسی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در سایه جنایات فزاینده اشغالگران که آخرین آن اعدام یک جوان فلسطینی در منطقه حواره نابلس بود را محکوم کرد.

عدنان الخسری آزاده فلسطینی است که بیش از 12 سال را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده است. وی در سال ۲۰۱۴ در اعتراض به ادامه بازداشت اداری خود توسط صهیونیست ها به همراه صدها اسیر فلسطینی دیگر به مدت ۶۲ روز دست به اعتصاب غذا زد.

این در حالی است که او به دلیل بازداشت های متعدد از بیماری دیسک و کمردرد شدید رنج می برد.

دیدگاهتان را بنویسید