اسکوچیچ 5 تیم برتر تیم ملی را مشخص کرده بود!

پس از علنی شدن اختلاف بین تیم ملی و اخبار مربوط به داستان های جنجالی، کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از جلسه چندی پیش تصمیم گرفت دراگان اسکوچیچ را از مدیریت تیم ملی برکنار کند.

پس از صحبت های اسکوچیچ در جلسه با اعضای شورای حاکم فدراسیون، آنها به نوعی دراگان را راضی به ماندن کردند و موضوع را رسمی کردند. اسکوچیچ که تقسیم بندی شاگردانش در تیم ملی را به وضوح می دید، قصد داشت برخی از حریفان باتجربه خود را از تیم ملی کنار بگذارد و قصد دعوت آنها را به اردوهای بعدی نداشت.

شاید خیلی ها با توجه به صحبت های تند طارمی علیه اسکوچیچ و همچنین همراهی جهانبخش با طارمی در دیدار با مسئولان دولتی، باور داشتند که این دو ستاره تیم ملی ایران بازنده بزرگ جام جهانی بودند. سوالی که صحت نداشت و دراگان قصد نداشت طارمی و جهانبخش را در جام جهانی کنار بگذارد.

اما آنچه از منابع موثق به دست آورده ایم حاکی از آن است که اسکوچیچ نام 5 ستاره مطرح تیم ملی را که همگی باتجربه های فوتبال بومی ما محسوب می شوند را از لیست اردوی اتریش خط زده و قصد دعوت از آنها را نداشته است. نفرات به اردوی جدید تیم ملی. احسان حاج صفی و کریم انصاری کاپیتان های اول و دوم تیم ملی بازیکنان اصلی بودند که اسکوچیچ به نام خود نوشت.

تصمیم اسکوچیچ برای حذف این دو بازیکن ربطی به داستان های جنجالی نداشت و دراگان تصمیم گرفت این دو بازیکن را بعد از اردوی قطر از جام جهانی حذف کند. انصاری فرد به اردوی قطر دعوت نشد اما حاج صفی یکی از بازیکنان دعوت شده به این اردو بود. اگرچه خود اسکوچیچ جایگاه قدرتمندی در تیم ملی نداشت و هر لحظه می دانست که در خطر اخراج قرار دارد، با این حال تصمیم گرفت انصاری فرد و حاج صفی را به خدمت بگیرد.

نفر بعدی در لیست سیاه اسکوچیچ مرتضی پورعلی گنجی بود. ستاره فعلی پرسپولیس که مدت زیادی است به دلیل مصدومیت به میدان نرفته است آخرین بار در دیدارهای مقدماتی مرحله اول که در بحرین برگزار شد برای تیم ملی به میدان رفت. مرتضی یکی از حامیان اخراج اسکوچیچ و بازگشت کیروس بود و اسکوچیچ علاقه ای به دعوت از این بازیکن نداشت.

نفر بعدی که از لیست تیم ملی برای اردوی اتریش کنار گذاشته شد، سعید عزت اللهی است. سعید که در تمام دیدارهای پایانی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی به عنوان بازیکن ثابت حضور داشت، در لیست سیاه دراگون قرار گرفت. علیرغم حمایت عزت اللهی از اخراج اسکوچیچ و بازگشت کی روش، به نظر می رسد عدم آمادگی عزت اللهی و اینکه این بازیکن مدت هاست در تیم باشگاهی خود بازی نکرده و درگیر جدایی با وایل بوده است، دلیل اصلی آن است. چرا عزت اللهی را به اردوی اتریش دعوت نکردند.

آخرین نفری که اسکوچیچ قرعه کشی کرد عجیب ترین آنها بود. امیر عابدزاده که در زمان حضور اسکوچیچ تمامی بازی های ملی خود را انجام داد و در چندین دیدار نیز یار تعویضی بیرانوند بود در کمال تعجب در حمایت از اخراج اسکوچیچ مطلبی منتشر کرد و این موضوع باعث ناراحتی شدید دراگان شد.

کروات حداقل از امیر انتظار داشت که به خاطر اعتمادی که به او رای داده و به او بازی می کند مورد حمایت او قرار گیرد اما با همان بی اعتمادی امیر نیز به جمع حریفان دراگان پیوست. در حالی که اسکوچیچ عابدزاده را از فهرست مسافران اتریش خط زد، پس از بازگشت بیرانوند به پرسپولیس و عملکرد خوب علیرضا تصمیم به ترمیم بیرانوند گرفت و می خواست در جام جهانی برای بیرانوند بازی کند.

اما محرومیت اسکوچیچ و بازگشت کویروس همه معادلات را به هم ریخت و این 5 نفر به همراه چند بازیکن دیگر مانند رامین رضاییان نه تنها در لیست سیاه تیم ملی قرار نگرفتند بلکه با حضور کویروس و … علاقه زیادی که سرمربی پرتغالی به آن دارد. افرادی هستند، باید حضورشان را در جام جهانی ببینیم.

در واقع این بازیکنان باتجربه که بازی های ملی زیادی با هم دارند و همگی در جام جهانی قبلی حضور داشتند، با اخراج اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی روش سرمربی محبوبشان به تیم ملی شانس آوردند. چون اگر اسکوچیچ هنوز در تیم ملی حضور داشته باشد، حداقل برخی از این بازیکنان باید جام جهانی را از تلویزیون تماشا می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید