اعزام نخستین تور گردشگری از شهروندان رشت و آستراخان

این موضوع در دیدار رئیس شورای اسلامی و شهردار رشت با همکارانش در آستاراخان مطرح شد.

در نشست امروز رئیس شورای اسلامی و شهردار رشت با همکاران در آستاراخان که به منظور گسترش دیپلماسی شهری و اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت مشترک تاریخی برگزار شد، اولین تور گردشگری شهروندان رشت و آستاراخان برگزار شد. نیز پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

رئیس شورای اسلامی و شهردار رشت در قالب هیئتی به ریاست استاندار گیلان سلامتی میهن روسیه برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری با همتایان خود در شهر سفر کرده اند آستاراخان روسیه بازدید و بر لزوم گسترش دیپلماسی شهری و اقتصادی و سرمایه گذاری بر ظرفیت های تاریخی و…

در این نشست که با بررسی اجمالی تعاملات تجاری و اقتصادی برگزار شد، به موضوع خواهرخواندگی بین شهرهای رشت و آستاراخان نیز اشاره شد و بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت های تاریخی مشترک در راستای توسعه گردشگری نیز تاکید شد. با اشاره به اینکه رشت و آستاراخان بزرگ ترین شهرهای ساحلی هستند، دریای خزر و به عنوان شهرهای تعیین شده برای گسترش روابط ایران و روسیه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و کنسولگری های دو کشور نیز در این دو شهر مستقر هستند و بر اجرای این طرح تاکید کردند. برنامه های عملیاتی جامع برای گسترش دیپلماسی شهری، اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری و مقرر شد: برنامه عملیاتی تقویت ارتباط شهری رشت و آستاراخان در اسرع وقت تدوین و با تشکیل کمیسیون مشترک بررسی شود. موضوعات مرتبط در قالب ویدئو کنفرانس برای به اشتراک گذاشتن راهکارهای لازم برای تعامل و استفاده بیشتر از ظرفیت دو شهر.

همچنین در این جلسه تاکید شد؛ برنامه ریزی لازم برای ارسال اولین تور گردشگری متشکل از شهروندان دو شهر در کمتر از 18 ماه در قالب جابجایی مسافر از طریق دریا و همچنین به صورت پرواز مستقیم در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گیرد.



آیا این خبر مفید بود؟