اولین دوره جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) فراخوان داد

این جایزه به دو دانشمند جوان زیر 40 سال جهان اسلام در رشته های علوم و فناوری زیستی و پزشکی اعطا می شود و شامل نشان طلاب جوان مصطفی (ص) و جایزه نقدی معادل 10000 دلار است.

نامزدها فقط توسط دانشمندان برجسته یا مؤسسات علمی زیر قابل معرفی هستند: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، انجمن ها و قطب های علمی و فناوری، آکادمی ها، پارک های علمی و فناوری. متقاضیان باید در زمینه علوم و فناوری زیستی و پزشکی فعال باشند، دانشمندان مسلمان (صرف نظر از ملیتشان) و دانشمندان ساکن کشورهای اسلامی (صرف نظر از مذهب) واجد شرایط دریافت این جایزه هستند.

علاوه بر این، مبنای محاسبه 40 سال پایان سال جایزه است. متولدین 1986 به بعد می توانند برای اولین دوره در سال 2025 نامزد شوند.

مؤسسات و علمای برجسته ای که مایلند نامزدهای خود را برای این جایزه معرفی کنند تا 19 شهریور 1403 فرصت دارند و مراسم اهدای جایزه تا پایان شهریور 1404 برگزار می شود.

جایزه عالم جوان مصطفی به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و دستاوردهای علمی نسل جوان نخبه برای تشویق طلاب جوان جهان اسلام و ارج نهادن به دستاوردهای چشمگیر آنان تأسیس شد. این جایزه هر دو سال یکبار برای آثار نوآورانه در مرزهای دانش که توسط دانشمندان جوان عرصه علم و فناوری ارائه می شود و زمینه ساز بهبود زندگی بشریت است، اعطا می شود. در مراسمی با حضور دانشمندان و فرهیختگان کشورهای مختلف، علاوه بر لوح و نشان، با اهدای مبلغی از سوی خیرین و صاحب نظران عرصه علم و فناوری از برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، علاقه مندان جهت ارسال داوطلبان با دبیرخانه جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) به آدرس های زیر تماس حاصل فرمایند. تلفن: 22220850-98-21، تلفن: 22220650-98-21 + یا وب سایت: www.mustafaprize.org/young و ایمیل: young@mustafaprize.org.