برگزاری بوتکمپ رسانه در عصر هوش مصنوعی با حمایت همراه اول



به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین جشنواره فناوری روابط عمومی که با حمایت اولین شرکت از 22 اردیبهشت ماه در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در ساعت 14 ادامه دارد. روز دوم اجرای خود به اردوی آموزشی “رسانه در عصر هوش مصنوعی” رفت.

این دوره آموزشی فشرده مهارت محور نیز با حمایت شرکت اول و با هدف توانمندسازی دانشجویان و فعالان عرصه ارتباطات برای ورود به بازارهای جدید کار و اشتغال، عصر روز یکشنبه مورخ 23 اردیبهشت 1403 برگزار شد.

این دوره با مدیریت رامین طوسی، فعال هوش مصنوعی و دکترای سیستم های مخابراتی از دانشگاه تهران، ضمن بررسی مبانی و مفاهیم کلیدی، اقدام بین المللی در زمینه ایجاد ارتباط بین صنعت رسانه و هوش مصنوعی را تشریح می کند. در نهایت با معرفی ابزارهای مدرن و کاربردی در این قسمت نحوه کار با هر کدام به صورت تخصصی برای گرفتن بهترین نتیجه توضیح داده شده است.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که امروزه در حوزه «رسانه‌ها» رونق گرفته و خبرنگاران و خبرنگاران به طرق مختلف از ظرفیت آن استفاده می‌کنند، به تحلیل سریع و با کارایی بالا حجم زیادی از داده‌ها کمک می‌کند.

این ابزارها به اهالی رسانه اجازه می دهد تا روندها و بینش هایی را که ممکن است نادیده گرفته شده اند، کشف کنند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند به بررسی واقعیت و تأیید اطلاعات و سرعت بخشیدن به روند بررسی گزارش های خبری کمک کند. ابزارهای توسعه‌یافته در این زمینه که توانایی تولید محتوا در قالب‌های مختلف را دارند، به خبرنگاران کمک می‌کنند تا محتوای خود را برای مخاطبان خود سفارشی کنند تا منجر به خلق داستان‌های جذاب‌تری برای آنها شود.

به طور کلی، ترکیب ابزارهای هوش مصنوعی در روزنامه‌نگاری می‌تواند شاخص دقت را بهبود بخشد و کیفیت کلی گزارش‌دهی اخبار را با ساده‌سازی فرآیندها بهبود بخشد.

از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند کارایی و بهره وری خبرنگاران و خبرنگاران را تا حد زیادی افزایش دهند، لازم است این گروه نحوه کار با ابزارهای تولید و تولید محتوا را بیاموزند.

علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به خودکارسازی وظایف تکراری مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و بررسی واقعیت کمک کنند و به روزنامه‌نگاران این امکان را می‌دهند که بیشتر بر روی ساخت داستان‌های جذاب تمرکز کنند.

دسترسی سریع به بینش ها و روندهای ارزشمند مجموعه داده های بزرگ نیز از دیگر مزایای کار با ابزارهای هوش مصنوعی است و به ایجاد محتوای آگاهانه تر و موثرتر کمک می کند.

روزنامه نگاران در سراسر جهان به طور فزاینده ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای گزارش دهی و تولید محتوا استفاده می کنند. کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، چین، ژاپن و آلمان از جمله پذیرندگان پیشرو فناوری هوش مصنوعی در روزنامه نگاری هستند.

بررسی مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT که قبلاً به مرحله رشد رسیده‌اند و می‌توانند با مشکلاتی (مثلاً حل یک مسئله ریاضی) مواجه شوند، موضوع دیگری بود که در این بوت کمپ مورد بحث قرار گرفت.

در این دوره آموزشی عملی به فعالیت برخی از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی کشور مانند «همراه اول» نیز اشاره شد و گفته شد که در یک نمونه از فعالیت های هوش مصنوعی همراه اول اپراتور در کشور، در دو سال گذشته توسط ویژوال ویژه پروژه تولید کار کرده است.

این پروژه به کاربران امکان ضبط و آپلود ویدیو با تلفن همراه خود را می داد. سپس با انتخاب شخصیت کارتونی مورد نظر خود، آن شخصیت حرکت می کند و برای آنها صحبت می کند که در واقع برای ساخت ویدیوهای بسیار ساده بسیار مفید بود.

لازم به ذکر است در این اردوی آموزشی از مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به تولید و توزیع محتوای خبری، تولید و ویرایش عکس و فیلم، ایجاد زیرنویس خودکار، ایجاد محیطی با واقعیت افزوده، ایجاد جلوه های ویژه، تولید استفاده خواهد شد. موسیقی، نظارت بر محتوا و غیره مقدمه ای توضیح داده شد، نحوه کار با آنها و نقاط قوت و ضعف هر کدام مورد بحث قرار گرفت.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها